Elfel Toyota Camry 2.2 (v20)

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
toyya
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 29 dec 2011, 00:27:26
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1997
PostOrt: pajala
Land (Country): sverige

Elfel Toyota Camry 2.2 (v20)

Inlägg av toyya »

Har fått ett elfel i min camry efter att ha kopplat in ett släp i kopplingsdosan vid draget. skylt belysningen och dimbakljusen och backljusen har slutat att fungera efter det , men indikators lampan på instrumentpanelen lyser fast dimbakljusen inte funkar och hur mycket man än trycker på knappen så slutar inte lampan lysa på instrumentpanelen, alla säkringar är hela i säkrings boxen inne i bilen.
så om nån vet vad som är felet så är ni väldigt snälla om ni berättar :)
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Elfel Toyota Camry 2.2 (v20)

Inlägg av PierreW »

toyya skrev:Har fått ett elfel i min camry efter att ha kopplat in ett släp i kopplingsdosan vid draget. skylt belysningen och dimbakljusen och backljusen har slutat att fungera efter det , men indikators lampan på instrumentpanelen lyser fast dimbakljusen inte funkar och hur mycket man än trycker på knappen så slutar inte lampan lysa på instrumentpanelen, alla säkringar är hela i säkrings boxen inne i bilen.
så om nån vet vad som är felet så är ni väldigt snälla om ni berättar :)

Felet bör ju lämpligtvis då ligga i själva släpvagnskontakten, tipset blir då att ta isär den och kolla hur de ser ut med stiften. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
toyya
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 29 dec 2011, 00:27:26
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1997
PostOrt: pajala
Land (Country): sverige

Re: Elfel Toyota Camry 2.2 (v20)

Inlägg av toyya »

Måste byta ljusvakt och den kostar 2500 kr på toyota, om nån vet vars man får tag i en sån någon annan stans är ni välkommna och berätta :D
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Elfel Toyota Camry 2.2 (v20)

Inlägg av cheetah1 »

Kolla bildelsbasen.se eller på närmsta returbilen om du hittar rätt modell och kan skruva själv.
toyya
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 29 dec 2011, 00:27:26
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1997
PostOrt: pajala
Land (Country): sverige

Re: Elfel Toyota Camry 2.2 (v20)

Inlägg av toyya »

nu har jag bytt ljusvakt men funkar inte, har kollat igenom alla kablage och givare från vxl lådan till backljuset. sumrat och vät ström men får inte fram nått. kopplade bort dosan till draget och då började det lysa men bara i skyltbelysningen för en sekund sen sluta dom lysa , så vet inte vad det där om det är jordfel. vi har sökt men hittar inte. så är det nån som har ett el-schema över en toyota camry 2.2 kaross v20. motor 5s-fe . så skulle jag behöva ett.
Skriv svar