Relä till vindrutetorkare

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
formalin
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 24 feb 2011, 23:08:25
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 2001
Land (Country): United States

Relä till vindrutetorkare

Inlägg av formalin »

Hej! Jag har en toyota corolla -01 och nu går det inte att stänga av den bakre vindrutetorkaren, den går igång så fort man startar bilen och det spelar ingen roll vilket läge man har spaken i. Antar att det har med relät att göra, någon som vet var det sitter nånstans?
Mvh/ Malin
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Relä till vindrutetorkare

Inlägg av PierreW »

Hej, garanterat har din torkare lämnat in handduken, fukt har trängt in i kretskortet bak i motorn och skapat en kortis.
Väldigt vanligt fel på 5dörrars Corolla, enda åtgärd är byte motor till en ny, begagnad är inget alternativ i detta läget då man inte vet hurpass fuktskadad den begagnade är.


Man kan göra en budget lösning tillsvidare för att inte totalt repa sönder rutan med torrkörning av torkarbladet, att helt enkelt koppla ur kontakten bak i koffertluckan. Säkringen går till mer än bara baktorkaren har jag för mig, så den är ingen bra idé att dra ur.
Det finns ingen lag på att baktorkaren skall fungera, dock är den ju ganska bra att ha ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
formalin
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 24 feb 2011, 23:08:25
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 2001
Land (Country): United States

Re: Relä till vindrutetorkare

Inlägg av formalin »

Aha! Ja det låter ju vettigt, tack så mycket för svaret! :)
Skriv svar