Koppla in blinkers till fjärrlarmet?

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
henkemannen
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 23 jan 2011, 15:22:58
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1997

Koppla in blinkers till fjärrlarmet?

Inlägg av henkemannen »

Hej hopp, mitt första inlägg!

Jag fick den stora äran att köpa min morfars Corolla från -97, för ett litet tag sedan. En sak som jag funderar lite på är att blinkerserna inte indikerar när man larmar / larmar av? Någon som vet om det är något man kan koppla in / ur? Fick för mig att det var standard att det blinkar lite grann när man larmar eller larmar av, men jag kan ju ha fel.

MVH
Henrik
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Koppla in blinkers till fjärrlarmet?

Inlägg av PierreW »

Hej och välkommen.

Är du hundra på att det är Larm i bilen, för original fjärrstyrt C-lås har inte funktionen med blinkande ljus.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
henkemannen
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 23 jan 2011, 15:22:58
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1997

Re: Koppla in blinkers till fjärrlarmet?

Inlägg av henkemannen »

Tack för det!

Oh, nej du, det är jag inte säker på... Du menar att fjärrisen enbart är till för att låsa och låsa upp bilen? Hm, det kan ju faktiskt ligga något i det. Jag tog för givet att det var någon form av larm, men när jag tänker efter så finns det inga dekaler eller blinkande små röda lampor som skulle visa på att det är något.

Jag får dubbelkolla det, kanske kan vara värt att slänga in något larm också om det inte finns...

Tack tack!
Henrik
Skriv svar