Byta indikeringslampan för helljuset

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Vetten
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 aug 2010, 10:39:55
Bilmodell: Toyota RAV4 kort
Årsmodell: 1995
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala

Byta indikeringslampan för helljuset

Inlägg av Vetten »

Min varningslampa för helljuset har slocknat på Rav4:an vilket är ganska irriterande, måste man plocka loss hela instrumentbrädan för att komma åt eller går det på annat sätt? Om man måste lossa brädan runt instrumentet, är det någon som kan beskriva hur man gör?
HaDe
Användarens profilbild
Roger
Pay User
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 17:53:38
Bilmodell: MR2 och Corolla 4wd
Årsmodell: 93
PostOrt: Johanneshov
Land (Country): Sverige
Ort: sthlm

Re: Byta indikeringslampan för helljuset

Inlägg av Roger »

Användarens profilbild
Vetten
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 aug 2010, 10:39:55
Bilmodell: Toyota RAV4 kort
Årsmodell: 1995
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala

Re: Byta indikeringslampan för helljuset

Inlägg av Vetten »

Ok ser lite hur det sitter skruvat. MEN!!! Är det någon som ev. har bilder (foton) eftersom det alltid blir lättare att skruva då.

Ok. Jag vet att jag är "rookie" på denna sida så jag kan inte så mycket överhuvudtaget om japanska bilar eftersom detta är min först och som jag faktiskt älskar som bil, behöver väl inte räkna upp alla fördelar som jag hittills har upptäckt men är lite bortskämd på Volvosidan "jag rullar" och här har jag hittills bara fått ok svar på mina frågor och när jag lärt mej om våra kära Toyota Bilar så kommer jag garanterat att dela med mej, men det tar nog nått år, så ni får nog tyvärr stå ut med mina amatörfrågor ett tag. Men jag lär mej snabbt om dom bilar jag äger och kör och då kommer mina tips, så ha överseende med mej.
HaDe
Skriv svar