Elproblem!

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
tompias
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 30 sep 2010, 15:20:40
Bilmodell: toyota rav4
Årsmodell: 1
PostOrt: 82133
Land (Country): sverige

Elproblem!

Inlägg av tompias »

Efter hjälpstart med kablar, slutade all el invändigt såsom radio, fläkt, instrumentbelysning, signal, centrallås att fungera. Har kollat alla säkringar och dem är hela. Även huvudsäkringar. Hel och halvljus funkar dock, ej bakljus. Bilen startar utan problem. Bilen är en Rav4 årsmodell 01. Har någon vetskap om vad detta kan vara för problem? Kan det vara styrboxen?
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Elproblem!

Inlägg av PierreW »

tompias skrev:Efter hjälpstart med kablar, slutade all el invändigt såsom radio, fläkt, instrumentbelysning, signal, centrallås att fungera. Har kollat alla säkringar och dem är hela. Även huvudsäkringar. Hel och halvljus funkar dock, ej bakljus. Bilen startar utan problem. Bilen är en Rav4 årsmodell 01. Har någon vetskap om vad detta kan vara för problem? Kan det vara styrboxen?

På pluspolens kabelsko på batteriet sitter det också "huvud"säkringar. Kolla dom, har vart med om att dem gått. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
PartyBoy
Inlägg: 189
Blev medlem: tis 23 mar 2010, 19:18:36
Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
Årsmodell: 2013

Re: Elproblem!

Inlägg av PartyBoy »

Håller med PierreW, varit med om detta på ett par stycken. Dom är äckligt dyra har jag för mig, tror jag fick löda ihop den senaste, går ju lika bra det oxå =)
---------------------------
Toyota Mek
tompias
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 30 sep 2010, 15:20:40
Bilmodell: toyota rav4
Årsmodell: 1
PostOrt: 82133
Land (Country): sverige

Re: Elproblem!

Inlägg av tompias »

Där hittade ni nog problemet. Tackar så hemskt mycket för tipset. Skall göra ett förösk att löda :thumbup: .
PartyBoy skrev:Håller med PierreW, varit med om detta på ett par stycken. Dom är äckligt dyra har jag för mig, tror jag fick löda ihop den senaste, går ju lika bra det oxå =)
Lött och klart och nu fungerar allt som det ska. Gick ju smidigt och snabbt med svar som inte Toyotafirman kunde ge på telefon, ist rådde dem en att komma in och göra en felsök. Jättetack för tips som inte dem kunde ge :clap:
PartyBoy
Inlägg: 189
Blev medlem: tis 23 mar 2010, 19:18:36
Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
Årsmodell: 2013

Re: Elproblem!

Inlägg av PartyBoy »

:thumbup:
---------------------------
Toyota Mek
Skriv svar