Vilket larm passar min bil, Rav 4 1996

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
nanosec
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 20 sep 2010, 17:44:12
Bilmodell: Rav4 WB
Årsmodell: 1996
PostOrt: Haparanda
Land (Country): Sverige
Ort: Nikkala

Vilket larm passar min bil, Rav 4 1996

Inlägg av nanosec »

Hej,

Första inlägget i detta trevliga forum.

Söker efter ett larm till min bil då den saknar detta (rav 4 1996), och jag vill ha fjärrkontroll till dörrarna.
Nu vet jag inte alls för vilken larmtyp jag ska gå för, kikat lite på Cargard larmen, 950s osv.

Centrallåset som sitter i bilen är lite mysko, vet inte om den ska fungera som den gör men när jag
öppnar dörren med nyckel så öppnas endast den dörren, sedan måste jag trycka på en knapp som
öppnar resten av dörrarna, mysko enligt mig men det kanske är tänkt att vara så??

Någon som vet vad för typ av centrallås det sitter i en sån? är det eldrivet eller vacumstyrt.
Rav4 WB 1996
Caniz
Inlägg: 85
Blev medlem: mån 25 okt 2010, 22:45:38
Bilmodell: Celica st182
Årsmodell: 1990
PostOrt: Bålsta
Land (Country): Sverige

Re: Vilket larm passar min bil, Rav 4 1996

Inlägg av Caniz »

Hej och välkommen till forumet!
Först och främst så dpelar det inte så stor roll om det är elektroniskt eller vacuumstyrt c-lås, de allra flesta larm kan hantera båda varianterna. Vad gäller typ av larm så är såklart DEFA, CarGard och de andra lite större märkena liiite mer driftsäkra och så. men vill du bara ha ett larm som fungerar och som du kan låsa upp c-låset med så finns det tex SPY (Säljes av Vikinglarm i landskrona, de har ALLTID annonser ute på blocket så kolla där). Där ger du 699:- för ett komplett larm som fungerar aldeles utmärkt. jag har haft sådant larm på två av mina bilar och de är hur enkla som helt att koppla in och fungerar superbra. Finns även med fjärrstart av bilen och en massa andra funktioner, fast då till lite andra priser såklart.

Kolla runt lite på http://www.vikinglarm.se så kanske du hittar något som passar.

Sen kan jag också rekommendera Thor. Ett danskt märke för billarm. Vet ej om det finns någon återförsäljare i sverige, men går absolut att beställa från Danmark. Också bra priser (framförallt på tradera och e-bay) och bra fuktionalitet.

Lycka till!

//Caniz
dontony
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 17:08:53
Bilmodell: Land cruiser 100
Årsmodell: 2005
PostOrt: 86135
Land (Country): Sverige
Ort: Timrå

Re: Vilket larm passar min bil, Rav 4 1996

Inlägg av dontony »

Tycker personligen bäst om Defa pga de finns många som kan hjälpa till om de blir strul samt att om man behöver ny dosa efter fisketuren tex :roll:
Skriv svar