Sätesvärmare st162 86!

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
primox88
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 21 jul 2010, 01:34:15
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1986
PostOrt: robertsfors
Land (Country): sverige

Sätesvärmare st162 86!

Inlägg av primox88 »

Hej!

När jag städade bilen igår så såg jag några kablar som gick in i sätena fram och kikade lite i handboken, och tydligen så finns sätesvärmare i bilen som förvånade mig då jag inte ha någon on/off knapp som brukar sitta precis bakom växelspaken. Kablarna är dragna under mattan och framöver, har inte kikat så mycket vart dom går än men blir nog imorgon.

Nu till min fråga, vart får man tag i dessa knappar som man kan slå på sätesvärmarna till både förarstol och passagerar? Kollade lite på en polares celica här om dagen och han hade även hög/lågvärme.
Går detta koppla in med en standard flippkontakt? hur kopplas det för att kunna reglera värmen? Tacksam för svar/ Patrik
Codriver
Pay User
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 06:50:55
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1988
PostOrt: Östersund
Land (Country): Sverige
Ort: Östersund

Re: Sätesvärmare st162 86!

Inlägg av Codriver »

Värmen regleras med termostat i själva sätet tror jag. Så du behöver inte funder över det.

Låter iofs konstigt om du har kablar och värme men inga knappar. Kan någon helt enkelt ha tagit bort dom för att få plats med något annat?
Men kolla om du kommer över knappar och testa att koppla in. Kan ju inte hända så mycket annat än att stolen blir varm ;)
"Wet races takes years off your life." - Paddy Lowe
Skriv svar