xenonkonvertering av helljus

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: xenonkonvertering av helljus

Inlägg av Glenn »

Jag beställde ett kit från nån kines på ebay till min ST202 förra året, jag har iofs inte monterat det än, men allt som behövdes ingick vad dte gäöllde sladdar och andaptrar, det enda man behövde fixa var att bulta fast ballasterna nånstans.

Borde vara lika på din bil.

Grejerna kändes oväntat bra kvalitetsmässigt med tanke på hur billiga dom var också.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
torensi
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 17 mar 2009, 15:39:26
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2007
PostOrt: 57012
Land (Country): sverige

Re: xenonkonvertering av helljus

Inlägg av torensi »

Glenn skrev:Jag beställde ett kit från nån kines på ebay till min ST202 förra året, jag har iofs inte monterat det än, men allt som behövdes ingick vad dte gäöllde sladdar och andaptrar, det enda man behövde fixa var att bulta fast ballasterna nånstans.

Borde vara lika på din bil.

Grejerna kändes oväntat bra kvalitetsmässigt med tanke på hur billiga dom var också.
Hej! tack för svaret var det ett kit som är anpassat till toyota eller ett allround kit? Har beställt xenon kit från ebay innan till ett par extraljus funkade kanon det som jag är lite orolig för är hur man sätter fast den nya lampan eftersom orginallampan sitter i en plastfäste. Hade gärna hört av nån som gjort det i verkligheten hur det funkar.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: xenonkonvertering av helljus

Inlägg av Glenn »

Det var för HB3 (eller är det HB4 ?) så inte direkt för toyota, men själva lampan och kontakterna stämde ju.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar