Problem - laddning? Solara V6 2006

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Problem - laddning? Solara V6 2006

Inlägg av Glenn »

Ju nyare bilar desto mer sånt är det nog, men 2006 är helt klart tillräckligt nytt.

Jag har inte heller nån värmekamera, men det vore praktiskt att ha :) ..jag skulle ha kollat på saker i motorrummet först mest för det är enklast. ..sen kan man ju försöka kolla under instrumentpanel osv.

Poppet i högtalarna skulle ju kunna rikta misstankerna mot nåt slutsteg eller nåt ja, även om det är originalmonterat, det borde iofs vara ganska lätt att koppla ur via säkring för att testa.

Hur sitter generatorn monterad ? ..på S-motorerna tex sitter dne ju väldigt enkelt till, då kan man lätt koppla ur den när man mäter.. men på vissa bilar sitter den riktigt dumt till.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
CmdrSharp
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 16 okt 2018, 21:59:02
Bilmodell: Camry Solara
Årsmodell: 2006
PostOrt: Härnösand
Land (Country): Sverige

Re: Problem - laddning? Solara V6 2006

Inlägg av CmdrSharp »

Glenn skrev: ons 17 okt 2018, 20:48:12Jag har inte heller nån värmekamera, men det vore praktiskt att ha :) ..jag skulle ha kollat på saker i motorrummet först mest för det är enklast. ..sen kan man ju försöka kolla under instrumentpanel osv.
Kollade lite på "hobbyvarianterna", men misstänker att deras omfång inte är tillräckligt för att se de mindre ändringarna. Bättre såna här är verkligen dyra!
Glenn skrev: ons 17 okt 2018, 20:48:12Poppet i högtalarna skulle ju kunna rikta misstankerna mot nåt slutsteg eller nåt ja, även om det är originalmonterat, det borde iofs vara ganska lätt att koppla ur via säkring för att testa.
Dragit varenda säkring jag hittat, men inte alla relän (de sitter tight) - men jag snackade lite med en mekanikervän (som tyvärr inte bor i Sverige längre, annars hade han fått kika) som säger att det är ganska normalt.
Glenn skrev: ons 17 okt 2018, 20:48:12Hur sitter generatorn monterad ? ..på S-motorerna tex sitter dne ju väldigt enkelt till, då kan man lätt koppla ur den när man mäter.. men på vissa bilar sitter den riktigt dumt till.
Det vågar jag inte svara på, men jag ska försöka ta reda på det och se om jag kan testa koppla ur den. Kopplingsschema var som tur är inte svårt att få tag på, så jag ska gå igenom lite vanliga bovar igen (även om jag inte fick utslag sist - men jag ska också mäta om efter att den hamnat i sitt "viloläge").

Håller tråden uppdaterad med mina findings, men om det finns fler idéer jag kan pilla med så hojta gärna! Har bevakning på tråden. Jag är långt från kunnig på sånt här, men jag brukar kunna reda ut det mest fundamentala i alla fall! :)
Skriv svar