Varselljus avensis -12 med xenon

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
joones
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 07 okt 2012, 09:46:57
Bilmodell: Taro
Årsmodell: 95

Re: Varselljus avensis -12 med xenon

Inlägg av joones »

Det var faktiskt lösningen på "problemet".
Så länge handbromsen är i lyser inte varselljusen, man måste ha motorn igång och släppt hanbroms för att de ska lysa.

Det känns nästan pinsamt enkelt.

Stort tack till alla.
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Varselljus avensis -12 med xenon

Inlägg av riclin »

Härligt att höra :thumbup:
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Varselljus avensis -12 med xenon

Inlägg av PierreW »

joones skrev: tis 20 feb 2018, 14:06:29 Det var faktiskt lösningen på "problemet".
Så länge handbromsen är i lyser inte varselljusen, man måste ha motorn igång och släppt hanbroms för att de ska lysa.

Det känns nästan pinsamt enkelt.

Stort tack till alla.
Har samma på Tundran, och det är lika på andra Toyotamodeller också, ända tillbaka till 90talet på USA sålda bilar.

Mitt är dock urkopplat då det är blinkersen som agerar DRL, och orange lysande ljus framåt är inte lagligt i Sverige.

Jag uppfattade det som att du inte hade ljus på bilen när du körde?
DRL är ju egentligen bara till för att tala om att bilen är i bruk så att säga, så innan du kört iväg så är det således släckt ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
joones
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 07 okt 2012, 09:46:57
Bilmodell: Taro
Årsmodell: 95

Re: Varselljus avensis -12 med xenon

Inlägg av joones »

PierreW skrev: ons 21 feb 2018, 07:11:41Jag uppfattade det som att du inte hade ljus på bilen när du körde?
DRL är ju egentligen bara till för att tala om att bilen är i bruk så att säga, så innan du kört iväg så är det således släckt ;)
Ja du uppfattade helt korrekt. jag var övertygad om att varselljusen inte lyste tills jag fick tipset om att handbromsen måste vara oaktiverad.

Sista inlägget skrev jag bara för att försöka ”tydliggöra” vad som var ”lösningen” på det problemet jag trodde att jag hade.
tanken med det var att om någon söker i forumet om ett år eller så så finns lösningen på mitt problem.

ofta när man söker i forum så hittar man många trådar som beskriver ett liknande problem som man har, följt av en massa förslag på lösningar och sedan dör tråden. Väldigt sällan innehåller tråden svaret på vad som löste problemet. var det något av förslagen, togs bilen till verkstad, löste trådstartaren problemet själv eller åker någon runt med en ”trasig bil”.
min åsikt är att om inte lösningen dokumenteras i tråden är den inte till hjälp för någon annan än möjligtvis trådstartaren.
Jag är väldigt tacksam för den hjälp jag fått och vill tacka alla som är aktiva och hjälper sånna som mig att få svar på problemen.👍👍👍
Skriv svar