Kabel genom torpedvägg

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Toyta
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 06 jan 2018, 16:05:17
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2011
PostOrt: 66640

Kabel genom torpedvägg

Inlägg av Toyta »

Hej allihopa!

Är inne på min tredje Toyota Avensis men har inte gått med i forumet förrän idag.
Alltså min första post och den gäller kabeldragning genom torpedväggen för kupévärmare. Har hittat ett ställe där man kan dra igenom om allt vill sig och Gud är god men det känns som bonnmek att dra den där. Det är samma genomföring som jag tror databoxen har ut i motorrummet. Är det där jag ska dra den eller är det någon som har något annat tips? Bilen är en 2011.

Tacksam för svar
Toyta
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 06 jan 2018, 16:05:17
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2011
PostOrt: 66640

Re: Kabel genom torpedvägg

Inlägg av Toyta »

Moderatorn kan ta bort denna tråd. Swecap hade beskrivit det så bra med bilder och allt i en tidigare tråd: https://www.toyotaclubsweden.com/viewto ... 27&t=10102
Kan iofs tillägga att det är trångt och om man bara kapar gummitutten som sticker ut så är det tight som en motherf***er. Kapa ett kryss med en tapetkniv eller dylikt så går det betydligt lättare. Jag tog även ett munstycke från en PL400-tub, tog bort allt utstick så den blev konisk, drog igenom en tunn kabel och slog en knut på den i munstycket, tejpade fast den i toppen på kupékabeln, stack igenom den tunna kabeln ut till motorrummet, smörjde in klumpen med ptfe-spray och drog igenom den enkelt.

Tack Swecap för bilderna :D
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Kabel genom torpedvägg

Inlägg av cheetah1 »

Det tänker jag inte alls göra eftersom du gav så bra tips. :)
Skriv svar