Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarvisningsbild
Glenn
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av Glenn » lör 04 mar 2017, 21:22:32

Det finns en specifik nollställlningsrutin för ABS'en annars, det var nåt med att trampa på bromsen många gånger om jag minns rätt, jag läste helt enkelt i manualen hur man gjorde :)

Men det var nog mer för att nolla lagrade fel också, dock kan man göra en del andra test om man vill, men har du avbrott i sensorn är det bara att koppla in och se glad ut, det testet som letar avbrott är först i raden.
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

MScME
Bilmodell: Celica GT-FOUR
Årsmodell: 1995
PostOrt: Stockholm

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av MScME » tis 07 mar 2017, 10:17:52

Jag vill minnas att det förfarandet var för att radera felkoder punkt. Om jag minns rätt så skulle man i byglat läge pumpa bromsen 8ggr inom 3sek, varvid lagrade felkoder ska raderas. Kvarstår felet så dyker ju felkoden upp igen förstås.

Det är dock ett icke-problem i detta fall, precis som konstaterats så kommer ABS:en diagnostisera samtliga givare då du slår på tändningen och har du fixat felet så släcks lampan. Synnerligen tillfredsställande. :D
6 gen Celica, kör allt med fyrhjulsdrift.

Nuvarande vagnpark:
Toyota Celica GT-FOUR ST205
BMW M550i Xdrive
Audi A7 3.0TDIQ
Porsche Panamera 4S

Skriv svar