Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av Glenn »

MScME skrev: What? Var finner du alla dessa ABS-givare?
Jag vill minnas att jag tog toyotas nummer och googlade på det, och hittade då både på ebay och på diverse andra ställen, typ tyska bildelsnasare.

Svindyrt där också, tror den billigaste jag hittade var typ 1800 eller nåt (står nog i min tråd) vilket var för mycket för mej.

Tror jag gav under 200 för camrygivaren.
Jag hittade som sagt till slut en jäkligt obskyr säljare av just den anledningen, jag hade gladeligen införskaffat en OEM från Toyota eller regelrätt eftermarknadsdel, eller till och med en begagnad med allt vad det innebär.
Ur minnet ville väl toyota ha ca 4000 för den, ockerpris, och typ en tredjedel av bilens värde..

Men jag letade ju bara till en GT, alltså med superstrut.. om den är enklare att hitta rä väl det förklaringen.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
vjmotor
Inlägg: 60
Blev medlem: mån 20 maj 2013, 23:13:56
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1994

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av vjmotor »

Hej. Funkar det med begagnad har jag några.
Hör av dig isåfall. victorjohansson-victor@hotmail.com
Mvh
EliasJ99
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 18 feb 2017, 13:31:05
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 1994
PostOrt: Mariehamn Åland

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av EliasJ99 »

Hittade denna polack på ebay JUREX Piotr Jurek och mailade dit han skulle skicka en sensor som vi skulle få testa och om den funkar skulle vi betala 90€ :). Intressant att han skickar utan att ta betalt men vi får väl se om det kommer något :). Han svarar iaf på mail snabbt.
Här är länken med litet info om honom
http://www.ebay.at/itm/Sensor-ABS-Radse ... 2a7a00a0d3

Tack för alla svar finns nog att få tag i en sesor men då kostar dom en hel del tydligen :(.
EliasJ99
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 18 feb 2017, 13:31:05
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 1994
PostOrt: Mariehamn Åland

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av EliasJ99 »

vjmotor skrev:Hej. Funkar det med begagnad har jag några.
Hör av dig isåfall. victorjohansson-victor@hotmail.com
Mvh
Hej Victor funkar helt säkert med en begagnad hör av mig om det inte funkar med den som Polacken lovat skicka :)
MScME
Inlägg: 136
Blev medlem: mån 30 maj 2016, 08:36:05
Bilmodell: Celica GT-FOUR
Årsmodell: 1995
PostOrt: Stockholm

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av MScME »

EliasJ99 skrev:Hittade denna polack på ebay JUREX Piotr Jurek och mailade dit han skulle skicka en sensor som vi skulle få testa och om den funkar skulle vi betala 90€ :). Intressant att han skickar utan att ta betalt men vi får väl se om det kommer något :). Han svarar iaf på mail snabbt.
Här är länken med litet info om honom
http://www.ebay.at/itm/Sensor-ABS-Radse ... 2a7a00a0d3

Tack för alla svar finns nog att få tag i en sesor men då kostar dom en hel del tydligen :(.
Det ser ut som exakt samma kille jag köpte min vänster fram av, tror inte du får några problem där, varken med leverans eller produkt. Är ju bara en fråga om huruvida du behöver modda infästningen lite, antagligen är det så.
6 gen Celica, kör allt med fyrhjulsdrift.

Nuvarande vagnpark:
Toyota Celica GT-FOUR ST205
Audi S5
BMW M550i Xdrive
Audi S8 Plus
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av Glenn »

EliasJ99 skrev:Hittade denna polack på ebay JUREX Piotr Jurek och mailade dit han skulle skicka en sensor som vi skulle få testa och om den funkar skulle vi betala 90€ :). Intressant att han skickar utan att ta betalt men vi får väl se om det kommer något :). Han svarar iaf på mail snabbt.
Här är länken med litet info om honom
http://www.ebay.at/itm/Sensor-ABS-Radse ... 2a7a00a0d3
Det där ser tyvärr ut att vara camrysensorn jag använde, fast jag köpte min mycket billigare.

På celican ska kabeln gå ut på sidan, inte rakt neråt, det funkar iofs ändå men blir lite skumt, kolla hur det blev för mej:

https://www.toyotaclubsweden.com/viewto ... 680#p64680

Kollar man min tråd gav jag tydligen 140:- inkl frakt för den, och toyota ville inte ha 4000 som jag hade för mej, utan 2700:-

Troligen köper väl polacken in camry piratsensorer för småpengar och säljer sedan som celicasensorer för ~6ggr pengarna..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
EliasJ99
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 18 feb 2017, 13:31:05
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 1994
PostOrt: Mariehamn Åland

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av EliasJ99 »

Hej igen :),

Ja ni har troligen rätt i att han köper nåt billigt och säljer med rejäl vinst men 90€ är ändå billigare än 250- 300€ ;)!
har ni som beställt Camry givare nån aning om vad det är till för modell ifall man kunde hitta på nätet billiga sådana då ?
EliasJ99
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 18 feb 2017, 13:31:05
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 1994
PostOrt: Mariehamn Åland

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av EliasJ99 »

Nu har jag lyckats få tag i en givare. Nu ör då frågan, när man monterar den o kopplar in den, slutar abs lampan lysa av sig själv eller måste man släcka den med dator?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av cheetah1 »

ABS-lampan slocknar av sig själv, men vill du rensa den ordentligt så kan du lyfta av batteripolen och räkna till noll eller valfri annan siffra mellan noll och oändligt, alternativt leta rätt på säkringen till ABS-boxen och göra detsamma.
EliasJ99
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 18 feb 2017, 13:31:05
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 1994
PostOrt: Mariehamn Åland

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av EliasJ99 »

Tack för snabbt svar!
Skriv svar