Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av Glenn »

Det finns en specifik nollställlningsrutin för ABS'en annars, det var nåt med att trampa på bromsen många gånger om jag minns rätt, jag läste helt enkelt i manualen hur man gjorde :)

Men det var nog mer för att nolla lagrade fel också, dock kan man göra en del andra test om man vill, men har du avbrott i sensorn är det bara att koppla in och se glad ut, det testet som letar avbrott är först i raden.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
MScME
Inlägg: 136
Blev medlem: mån 30 maj 2016, 08:36:05
Bilmodell: Celica GT-FOUR
Årsmodell: 1995
PostOrt: Stockholm

Re: Toyota Celica GTi 1994 abs givare

Inlägg av MScME »

Jag vill minnas att det förfarandet var för att radera felkoder punkt. Om jag minns rätt så skulle man i byglat läge pumpa bromsen 8ggr inom 3sek, varvid lagrade felkoder ska raderas. Kvarstår felet så dyker ju felkoden upp igen förstås.

Det är dock ett icke-problem i detta fall, precis som konstaterats så kommer ABS:en diagnostisera samtliga givare då du slår på tändningen och har du fixat felet så släcks lampan. Synnerligen tillfredsställande. :D
6 gen Celica, kör allt med fyrhjulsdrift.

Nuvarande vagnpark:
Toyota Celica GT-FOUR ST205
Audi S5
BMW M550i Xdrive
Audi S8 Plus
Skriv svar