Demontage av strålkastarinsatser Corolla Terra (2006)

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
AM2010
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 15 nov 2015, 18:33:56
Bilmodell: Corolla Terra
Årsmodell: 2006
PostOrt: Kungälv

Demontage av strålkastarinsatser Corolla Terra (2006)

Inlägg av AM2010 »

Har nu försökt få loss högra insatsen utan större framgång. Insatsen tycks sitta inklämd bakom fronten? Är det några andra skruvar som måste lossas? Var sitter de då?

Är det nån som kan tänka sig att förbarma sig över detta tråkiga stycke motormek vore jag enormt tacksam. Ett par foton eller "walk thru" kanske finns därute?

Sen har jag sett i flera trådar att det skall gå att polera upp glasen. Vilket preparat ska användas, utan att äventyra hela glaset?

Är det dessutom nån som har en reparationshandbok (på svenska eller engelska) för modellen är jag intresserad.

/Anders
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Demontage av strålkastarinsatser Corolla Terra (2006)

Inlägg av PierreW »

Du får släppa loss stötfångaren och dra ut en bit, sitter en skruv rakt in från sidan under blinkersen typ. Sen får man dra ganska kraftigt i nederdelen av strålkastaren när alla skruvar är släppta då den sitter "clipsad" fast.

Stötfångaren sitter med en skruv rakt upp i skärmen innanför innerskärmen, den får alltså vikas undan lite för att komma åt skruven.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar