Ang lampor

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
coltczt
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 28 nov 2014, 19:38:03
Bilmodell: Corolla T-Sport
Årsmodell: 2002
PostOrt: Stockholm

Ang lampor

Inlägg av coltczt »

Hej nu här på Forumet och har köpt en Corolla T-Sport 2002 :a letat överallt men hittar inte exakt vilka lampor som är till dimljus hb4? halvljus h7?, inner belysning skylt osv. Hittar bara att det är olika lampor på dom ställena jag letar. Tacksam för svar Mvh Daniel
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Ang lampor

Inlägg av cheetah1 »

Fick du ingen manual med?
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ang lampor

Inlägg av Fnys »

Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Ang lampor

Inlägg av Glenn »

Jag är alltid lite skeptisk till lamptillverkarnas guider, minns inte om det var osram eller philips som listade att ST205 skulle ha H4 för framlysena tex, vilket den absolut inte har.

Manualen är ju som sagt bästa tipset om du har en.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ang lampor

Inlägg av Fnys »

Glenn skrev:Jag är alltid lite skeptisk till lamptillverkarnas guider, minns inte om det var osram eller philips som listade att ST205 skulle ha H4 för framlysena tex, vilket den absolut inte har.
Manualen är ju som sagt bästa tipset om du har en.
Så klart man ska dubbelkolla vad man har för lampor om man t.ex har en lite mer ovanligare bil... men då brukar man också ha mer koll på bilen och kan mer om den.
Philips guiden som jag länkade till ovan sade i alla fall rätt men fortsätt vara skeptisk, du ;)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
coltczt
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 28 nov 2014, 19:38:03
Bilmodell: Corolla T-Sport
Årsmodell: 2002
PostOrt: Stockholm

Re: Ang lampor

Inlägg av coltczt »

Tack för svaren. Det står lite olika här och där i manualen osv. Jag hade h7 hel/halv.H10 i dimmljusen. T10 nummerplåt/P- ljus.. Inner belysning taket jätte kort spollampa. Kartläsar lampor ba9s. I övrigt är jag hel nöjd med bilen som endast rullat 7900mil. Mvh Daniel.
Skriv svar