Koda chip i ny nyckel avensis

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Shtaan
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 04 nov 2014, 18:20:33
Bilmodell: Toyota avensis
Årsmodell: 1999
PostOrt: Skellefteå

Koda chip i ny nyckel avensis

Inlägg av Shtaan »

Hej!
Har en -99as avensis 2.0 och har köpt en ny nyckel eftersom jag bara har den stora svarta med 2 knappar. Min fråga är går den nya nyckeln att programmera in chip:et för startspärren på något sätt eller måste jag in på Toyota för att lösa detta, nya nyckeln är en svart utan knappar men beställd via toyota till bilen./ tacksam för svar!
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Koda chip i ny nyckel avensis

Inlägg av Dale »

Finns nyckelsmeder med programmeringsutrustning. Går att kopiera koden från en nyckel till en annan.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Koda chip i ny nyckel avensis

Inlägg av Glenn »

Det går bara till vissa transpondrar iofs, vet ej om det går till toyota.

Nyckelnissen som kopierade min celicanyckel tuggade nästan fradga och vägrade först kopiera nyckeln då han var
övertygad om att den hade transponder, vilket den ju inte har.. han vägrade kopiera toyotanycklar med transponder iaf.

Först när jag sagt att jag är HELT säker på att den saknar transponder, OCH att om jag hade fel skulle jag inte komma tillbaka och kräva pengarna tilbaka, så kopierade han den.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar