Montera uttag tillkupévärmare

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Aygo
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 11 okt 2014, 18:54:55
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 10
PostOrt: 39471

Montera uttag tillkupévärmare

Inlägg av Aygo »

Hej alla glada Toyota-ägare,

Som precis nybliven Toyota-ägare måste jag ju också bli medlem i för bilen lämpligt forum :)

Då frugan fått jobb i grannkommunen och daglig pendling på totalt 12 mil började jag titta efter en snålare bilen än familjens V70. Efter lite forskande kom jag fram till att en "trilling" kanske inte vore så dumt. Efter att finkammat blocket så hittade jag en Aygo -10 som gått 2600 mil som jag köpte. Aygon motsvarar helt och hållet våra förväntningar och drar ungefär hälften av vad V70n drar. Vilket gör Aygon mer eller mindre självfinansierad.

Hur som helst så börjar det bli kallt och det är dags att plugga in bilen till elnätet. Tyvärr fanns det varken motorvärmare eller kupéuttag i Aygon så dessa delar har inhandlats. Och lika enkelt som att ploppa in motorvärmaren i förberett hål i motorblocket, var det svårt att lista ut hur jag skall ta mig in i kupén med kabeln till kupévärmaren.

Är det möjligtvis någon här som har tips och kanske till och med bilder på var det är lämpligt att gå igenom torpedväggen.

Tack på förhand!
Vänliga hälsningar Ulf H

Toyota Aygo och Volvo V70N står på garageuppfarten.