Halvljusautomatik som ballat ur

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Halvljusautomatik som ballat ur

Inlägg av Hornlund »

Fick lägga mig & leka bombtekniker nu ikväll, för att få halvljuset att sluta lysa. Mitt halvljusautomatikrelä verkar hs kuggat över, för det fungerar men precis tvärtemot önskad funktion. När bilen är av lyser lyktorna, när bilen är på slocknar de.

MR2 -00 som problemet gäller. Har inte sökt något mer än, så all snabb hjälp som går att få är välkommen. Ska åka upp till Lycksele & motorveckan nu på Onsdag. Vore trevligt att slippa ha en kabelhärva nere vid fötterna.

Kan ju även tillägga att det hände efter första färden, efter att bilen blivit tvättad. Kan detta vara en protest, likt en katt som inte vill bada?
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Halvljusautomatik som ballat ur

Inlägg av Glenn »

Mycket märkligt, hur reagerar bilen på ljusvredet då ?

..Och ja, det kan mycket väl vara pga motortvätten.. typ kommit in vatten nånstans.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Halvljusautomatik som ballat ur

Inlägg av Hornlund »

Problemet löst, ibland är "dra ur sladden" en underskattad variant. Allt fungerar som vanligt igen, efter att jag kopplade ihop det jag drog ur igår. Vredet fungerade precis som vanligt, så gick att vrida av ner till parkeringsljus & instrumentbelysning, men så fort jag stängde helt på vredet.... lyset på igen :P

Hade aldrig vatten vid boxarna, gjorde inte ens någon motortvätt. Bara utvändigt!

Hoppas på att reläet bara hängde sig, annars får jag byta ut det om det händer igen. Som svårt att få tag i prylar snabbt aå här under semestertider i vilket fall.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Skriv svar