Är det någon som har koll på om det är möjligt att programmera om / nolla immobilizer funktionen i en ecu från Toyota?
Tänk en annan motor med sin ecu, flyttad till en annan bil, där skulle en immobilizer sätta ner foten & vägra starta motorn. Frågan är alltså om det är möjligt att gå förbi den, på ett lagligt & driftsäkert sätt.
Toyota kan fixa med nycklar vet jag, men frågan är om de skulle vara lika pigga i ett liknande scenario? Någon som testat?
Gå förbi Immobilizer?
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Hornlund
- Inlägg: 749
- Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
- Bilmodell: MR2 & IS200
- Årsmodell: 8500
- PostOrt: Örnsköldsvik
- Land (Country): Sweden
- Ort: Örnsköldsvik
Gå förbi Immobilizer?
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Gå förbi Immobilizer?
Vet inte riktigt hur det är konstruerat, är det i ECUn är det nog svårt utan att byta till annan insprutning, men är det en variant där det är en separat låda vore det väl inte så svårt. Tror inte Toyotas ECUer är speciellt programmerbara.
-
- Inlägg: 182
- Blev medlem: sön 18 maj 2014, 14:31:50
- Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
- PostOrt: -
Re: Gå förbi Immobilizer?
Nycklar går fixa ja. Men skulle man tappa bort alla nycklar så måste man beställa en ny ECU. Vissa bilar har en separat immobilizer ecu medans andra har det integrerat i huvud ECU'n.
I ett sådant läge måste man byta ut ECU'n. En fabriks ny ECU är helt tom och kan därför programmera in nycklar.
I ett sådant läge måste man byta ut ECU'n. En fabriks ny ECU är helt tom och kan därför programmera in nycklar.