Mr2 Turbo Problem.

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
BragMeister
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 20 dec 2013, 14:00:04
Årsmodell: 1992
PostOrt: Norrköping

Mr2 Turbo Problem.

Inlägg av BragMeister »

Hejsan! är ny här och hoppas att jag inte gör bort mig allt för mycket!

Det är så att jag har inhandlat en Mr2 turbo jspec -92.

Men nu till problemet!
när bilen är våt/fuktig så går den i bland bara på tre cylindrar! Men när den är torr så går den på alla fyra. och
Bilen laddar inget! så fort turbon ska ladda så tänder sig motorlampan och jag får felkoden kod 52. knacksensor? Vart hittar jag en sådan lättast?
fick höra av en bekant att man kunde ta delar från Celica jspec? men som sagt.. jag har inte någon erfarenhet av dessa modeller så Hjälp/tips/råd är uppskattat!

// Ola
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Mr2 Turbo Problem.

Inlägg av KACE80 »

Hej och välkommen!

Grattis så du har blivit ägare till den svarta högerstyrda som legat på Blocket nyss?
Kanske fel att säga grattis om han då och då går på tre cylindrar!
Priset var ju rätt så att säga ändå :)

Jag tolkade det som att säljaren beskrev motorfelet som att han ENBART går på tre cylindrar och aldrig går bra?

Laddar inte turbon för fem öre eller gör den det ibland för att sedan "slå av" och går/hacka som en potta skit?
Vad för eftermarknadsprylar sitter i motorn?

Anton
BragMeister
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 20 dec 2013, 14:00:04
Årsmodell: 1992
PostOrt: Norrköping

Re: Mr2 Turbo Problem.

Inlägg av BragMeister »

Tack!

Det stämmer bra! grejen var att det regnade när vi startade den första gången,och då gick den på tre cylindrar (hade regnat så stod vatten lite här och var) så vi blåste rent tändstift etc med tryckluft. och nu startar den och går hela tiden på alla fyra! och det har den gjort nu var gång jag vrider om på nyckeln.

Turbo Problemet:
så fort man ger lite gas och den ska ladda så tänder sig motorlampan och den går ner till att inte ladda överhuvudtaget. jag fick som sagt felkoden "knacksensor"? (5+2) när jag byglade. Så det är ju inte så konstigt att den inte laddar om den spikar/ knacksensoren är pajj? Men vad vet jag? som sagt helt ny på Toyota så alla svar/tips uppskattas!

// Brag
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Mr2 Turbo Problem.

Inlägg av KACE80 »

Hej!

Hur gick det här för dig?
Löste du felkoden 52?

Anton
Skriv svar