Felkod?

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Felkod?

Inlägg av cheetah1 »

Och det var bra med det?

Det är ju lite roligt, det där med el. Av alla fel som kan uppstå på grund av låg batterispänning, som tex elektrisk styrservo som inte orkar med, eller ABS-enheter som inte vill, etc, så är det första problemet som uppstår att den tänder lampan för vattenfiltret. Men å andra sidan är det just därför jag tycker el är roligt. För att det är så kul felsökning. :lol: :thumbup:
dontony
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 17:08:53
Bilmodell: Land cruiser 100
Årsmodell: 2005
PostOrt: 86135
Land (Country): Sverige
Ort: Timrå

Re: Felkod?

Inlägg av dontony »

haha ta samma bil och ha en trasig bromsljuslampa. Då får du oxså roliga felkoder
Wow_krille
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 15 maj 2019, 18:33:54
Bilmodell: Avensis t25
Årsmodell: 5
PostOrt: Björneborg

Re: Felkod?

Inlägg av Wow_krille »

Hej det här är en gammal tråd jag uppliva. Jag har en Avensis från 06 och jag har troligen samma problem. Men kan det dra med oljenivålampan på samma för de tändes samtidigt och sen slocknade de och senare under dagen tändes samma lampor igen. Jag har kollat olja och tappat ur vattnet.
Hilfy
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 10 jan 2020, 11:02:06
Bilmodell: Rav 4 III
Årsmodell: 11
PostOrt: Stenungsund

Re: Felkod?

Inlägg av Hilfy »

Bytte vattenpump, spännare och rem på verkstad. Efter 5 mil börja batterilampa och töm vattenavskiljare lysa. Mätte batterispänning till 12,2. V
Ska tillbaka till verkstad imorrn. Tror det hänger ihop med det övriga. Vi får se.
dontony
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 17:08:53
Bilmodell: Land cruiser 100
Årsmodell: 2005
PostOrt: 86135
Land (Country): Sverige
Ort: Timrå

Re: Felkod?

Inlägg av dontony »

Misstänker generatorn där. Kolen börjar bli kass.
Skriv svar