Celica 1991 Inga nycklar.

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Cosmo
Bilmodell: Celica gti16
Årsmodell: 1991
PostOrt: Rydebäck
Land (Country): Sverige

Celica 1991 Inga nycklar.

Inlägg av Cosmo » tis 10 sep 2019, 11:17:20

Mitt problem är att jag är spekulant på en Celica GTI-16 från 1991 som ägaren har tappat bort sista nyckeln till och enligt Toyota Kristianstad är det immobilizer i den bilens system, och det sitter en vit ring runt tändningslåset vilket ju indikerar att så är fallet. det finns även ett laserline larm inkopplat i bilen vilket ju gör det än mer komplicerat att överhuvud taget kunna kolla om det är något liv i motor och resten av bilen. Jag skulle vara glad om någon kunde komma med lite vetskap om hur man kommer runt problemet. Det här med ringen runt rattlåset skulle ju ev kunna vara en immobilizer från Laserline systemet såklart.
mvh Hans

Cosmo
Bilmodell: Celica gti16
Årsmodell: 1991
PostOrt: Rydebäck

Re: Celica 1991 Inga nycklar.

Inlägg av Cosmo » tor 12 sep 2019, 12:17:39

Har själv förstått att ringen runt tändningslåset innehåller ljus för att kunna se var man hittar nyckelhålet.

MScME
Bilmodell: Celica GT-FOUR
Årsmodell: 1995
PostOrt: Stockholm

Inlägg av MScME » fre 20 sep 2019, 21:22:40

Knepigt. Här skulle du behöva råd från en biltjuv nästan :? Vet inte hur man skulle kunna manipulera den att starta utan att göra ingrepp i startlåset, men å andra sidan; om du magiskt skulle kunna få kvitto på att den går som den ska, så lär du ju byta tändlåset ändå?

Så ett rejält skambud är väl i sin ordning om den varken går att starta eller köra, och sedan är väl byte av lås jobb nr 1? Lyckan står den djärve bi.
Immobilizern kan de ju hjälpa dig koppla ur på Toyota om de vill kännas vid den, vilket förvisso inte alls är säkert. Jag hade en -94 med immobilizer som jag installerade larm i istället och de (Toyota) skrotade då ut immobilizern. Men detta var nog cirka 2002-2003...
Ringen blev mycket riktigt kvar som ledljus också, ja.
6 gen Celica, kör allt med fyrhjulsdrift.

Nuvarande vagnpark:
Toyota Celica GT-FOUR ST205
BMW M550i Xdrive
Audi S8 Plus

Användarvisningsbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn » lör 21 sep 2019, 12:01:16

Att det skulle sitta originalmonterad imobilizer i en T18-celica låter mycket osannolikt, det gör det inte i svensksålda T20 iaf.

Kan ju vara eftermonterat, men då är det ju vanligen lättareatt få bort. Gissningsvis kandke det är så att larm är kombinerat med immo ?

Man brukar kunna beställa nycklar på chassinummer om mann kan bevisa att man är ägaren, det är vanligen ganskas dyrt, men iaf billigare än att byta alla cylindrar OCH nycklar..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Skriv svar