GTi kammar?

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
k-len
Inlägg: 198
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 22:12:38
Bilmodell: gt4
Årsmodell: 1990
PostOrt: övik
Land (Country): Sverige
Ort: Ö-vik

GTi kammar?

Inlägg av k-len »

Hallå.

Någon som har koll på kammarna i 3sge/3sgte motorerna?

Finns det någon vinning överhuvudtaget att sätta in gti kammar i gt4an? SKulle dett kräva att jag skaffar ställbarakamdrev?

Hjälp mig! =D
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: GTi kammar?

Inlägg av amby »

man måste ha ett eftermarknadssprut om det ska ge någon tjäna något på det har jag alltid hört.

För mig det står en del på denna sidan http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: GTi kammar?

Inlägg av Glenn »

Dom är ju lite vassare än turbokammarna, men det finns antagligen en anlending att toyota valde att ändra till snällare kammar i turbon.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
k-len
Inlägg: 198
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 22:12:38
Bilmodell: gt4
Årsmodell: 1990
PostOrt: övik
Land (Country): Sverige
Ort: Ö-vik

Re: GTi kammar?

Inlägg av k-len »

Någon typ av sprut är planerat. Tänkte höra mig för angående kammarna inför vinterns meckande då jag ändå har de liggandes:)

Finns nog en anledning till att Toyota inte levererade syrrorna med 450hk också. Men ändå har varannan supra det idag :-P
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: GTi kammar?

Inlägg av Glenn »

Det berodde nog iofs på korkade japanska regler iofs. ..Dessutom så valde man nog att lägag effektuttaget på en nivå så bilarna klarade hårt brukande och ändå höll ihop medans garantin gällde..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: GTi kammar?

Inlägg av Larco »

Jag har haft både st165-kammar och st162-kammar i mina bilar samtidigt. Jag upplevde att GTi kammarna gör bilen lite mer varvvillig utan några direkta nackdelar. Skillnaden är marginell men motorn varvar gärna ur bättre än med original där den tappar lite drag över 6000 varv.
Kör på GTi kammar med tillhörande originalkamdrev! Det hade jag gjort!
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Skriv svar