Swap till 3sgte eller beams??

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Swap till 3sgte eller beams??

Inlägg av SHySwe »

Tycker att Pipedreams tanke lät rimlig.
Köp lite grejer från en GTE och montera på din egen motor.
Du slipper allt strul med ny el och när du blir ålagd regbesiktning för turbon så byter du till de gamla grejerna som du sparat. Bygger du om elen för att passa en GTE-motor så är det mer jobb med besiktningarna.
Men vettigt att skippa Beams. När du vill ha mer än 100hk/liter utan turbo så blir det dyrt.
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Klim1991
Inlägg: 37
Blev medlem: sön 03 feb 2013, 18:17:47
Bilmodell: Celica Gti
Årsmodell: 1994
PostOrt: Landsbro
Land (Country): Sverige

Re: Swap till 3sgte eller beams??

Inlägg av Klim1991 »

srylul skrev:Tycker att Pipedreams tanke lät rimlig.
Köp lite grejer från en GTE och montera på din egen motor.
Du slipper allt strul med ny el och när du blir ålagd regbesiktning för turbon så byter du till de gamla grejerna som du sparat. Bygger du om elen för att passa en GTE-motor så är det mer jobb med besiktningarna.
Men vettigt att skippa Beams. När du vill ha mer än 100hk/liter utan turbo så blir det dyrt.

Ja ni lyckas övertala en ganska bra =) Om det är den smidigaste vägen så får nog köra på det. men vore det inte bättre att köpa en hel motor och sen plocka delar från den ?? istället då för att köpa delar :P Ja förresten nån som vet när ska reservlampan börja lysa?

jag har ju 60 liters tank och när reserven tänds, då brukar det väl va omkring 8 liter kvar i tanken. Men när jag tankade i 20 liter sist när lampan tändes så fick jag upp han i halv tank :O Tänkte jag skriver det i den tråden om folk ändå är aktiva :P Kan man reglera reserven på dom ? och isf hur f'*n kommer man ned till tanken(bränslepumpen sitter väl i den, eller?) ?
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: Swap till 3sgte eller beams??

Inlägg av Pipedreams »

Inte så smidigt att köpa en hel motor för att bara ta grenrör och turbo ifrån.

Är inte riktigt med på vad du menar med tanklampan. Den tänds när det är ca8l kvar. Och det går 60l i tanken. Om du då tankar i 20liter när lampan tänds så har du ca 28l i tanken vilket är 2l från halvtank så då stämmer mätaren.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Skriv svar