Corolla T sport "quick shift" och " lowering springs"

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
jon
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 15:13:51
Bilmodell: corolla T sport
Årsmodell: 2002
PostOrt: Perstorp
Land (Country): Sverige

Corolla T sport "quick shift" och " lowering springs"

Inlägg av jon »

Hej. Jag är engelsman, hoppas min svenska är tillräckligt bra! Jag har en corolla t sport (2002) och tänker att ha en "quick shift" sats och en "lowering springs" sats trån TTE. Finns det någon som har gjort detta som kan beretta för mig om de funkar bra. Jag tänkar särskilt på fjäderna...hjälpa de med väg hållning eller är de bara till att sänka bilen? MVH Jon.
Användarens profilbild
SirManseman
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:40:55
PostOrt: Skövde
Land (Country): Sverige
Ort: Skövde & Fjärås

Re: Corolla T sport "quick shift" och " lowering springs"

Inlägg av SirManseman »

Hej och välkommen Jon!

Jag tycker din Svenska är riktigt bra, inget att skämmas för! Har du bott länge i Sverige?

Jag hade TTE-fjädrar som sänkte bilen 35mm på min Mr2a. Det gav en riktigt bra väghållning och en trevlig look på bilen. Rekommenderas varmt! Glöm inte att göra en fyrhjulsinställning efter monteringen bara så du får rätt hjulvinklar.

Quick shift har jag ingen erfarenhet av. Men det är väl meningen att den skall ge kortare slag i växellådan vilket bidrar till att man kan växla snabbare. Finns säkert någon här på forumet som kan dela med sig av den erfarenheten.

mvh Måns
Måns Nordell

Skoda Octavia RS -04
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Corolla T sport "quick shift" och " lowering springs"

Inlägg av Rastaman »

Har inte quickshift själv, men folk jag känner har dem och är nöjda med dem, säger bland annat att det är mycket lättare att behålla billen inom liftområdet när man växlar mellan 1:an och 2:ans växel.
Vet ingen som kör corolla med just TTE sänkfjädrar, utan det vanligaste är H&R, men TTE har bra kvalite på allt annat de gör så ser ingen anledning att tro något annat om fjädrar heller. Själv slog jag på stort och köpte ställbara coilovers från Tein och är grymt nöjd både med väghållning och utseendet när bilen hamnade lite närmare marken.
jon
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 15:13:51
Bilmodell: corolla T sport
Årsmodell: 2002
PostOrt: Perstorp
Land (Country): Sverige

Re: Corolla T sport "quick shift" och " lowering springs"

Inlägg av jon »

Tack så mycket för hjälpen. Har altid haft hundkojar innan jag köpte CTS och "quickshift" var jättebra på dem. Jag flyttade till Sverige för 6 år sedan men mitt teknisk språk är lite sådär!
Skriv svar