trimma gti 16v-90

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
oillooser
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 17 sep 2011, 16:25:42
Bilmodell: celica gti
Årsmodell: 1990

trimma gti 16v-90

Inlägg av oillooser »

Då celica 90-16v gti åker in i garaget nu i vinter funderar jag på om det finns något trimm till
dessa motorer ?.Jag menar då inte i första hand luftfilter och avgassystem utan kamaxlar
och dyl.Finns det i sverige? Eller måste man vända sig utomlands?
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: trimma gti 16v-90

Inlägg av martenheller »

oillooser skrev:Då celica 90-16v gti åker in i garaget nu i vinter funderar jag på om det finns något trimm till
dessa motorer ?.Jag menar då inte i första hand luftfilter och avgassystem utan kamaxlar
och dyl.Finns det i sverige? Eller måste man vända sig utomlands?
Har kollat lite sugtrim till min Mr2, finns inte mängder men visst går de få tag på.

Enem slipar om org kammar på beställning, http://www.enem.se

Se om du hittar någon lokal motorrenoverare som kan porta/plana toppen och fräsa in ventiler. Blir oftast bra mycket billigare än att anlita någon känd motorbyggare.

Annars finns väl svänghjul, grenrör osv på b.la dalhems, j-spec osv. Tror dock de finns mkt pengar att spara på att köpa på Ebay :).
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
celicago
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 03 maj 2012, 17:38:33
Bilmodell: gti 2.0 16v
Årsmodell: 1990

Re: trimma gti 16v-90

Inlägg av celicago »

Tackar för svar (som jag läste nu!).Har inte haft någon dator på ett tag så men nu kan man
gå ut på nätet igen!.Har kört original hitills då motorn går bra och då detta verkligen
är ett budget projekt i mån av tid o pengar.Får se vad som händer nu kommande vinter.
Bilder på bilen finns under "bilder o filmer" .En röd gti-90.
Skriv svar