Hallå.
Någon som vet vad för dimension de är på original krängningshämmaren på Mr2 Sw20?
Har börjat leta lite efter grövre dito och kan va kul att veta vad de är org (och tänkte slippa skruva ner och mäta för att nån vänlig själ vet )
Tack på förhand.
MVH
Grövre krängningshämmare Mr2 SW20
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: Grövre krängningshämmare Mr2 SW20
Ska du byta fram? Grövre fram ger mer understyrd bil och det är ju inge roligt.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Grövre krängningshämmare Mr2 SW20
Jaså ger de det?
Kan du förklara mer ?
Tänkte byta både fram och bak..
Kan du förklara mer ?
Tänkte byta både fram och bak..
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: Grövre krängningshämmare Mr2 SW20
Här finns det lite läsvärt: http://rejsa.nu/artiklar/setuptabell.asp
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
-
- Inlägg: 80
- Blev medlem: tis 15 feb 2011, 19:34:55
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2011
- Ort: Gunnebo
Re: Grövre krängningshämmare Mr2 SW20
Måste säga de där är en personlig grej, efter o ha kört en mr2 -01 med kraftigare krängisar bak + fram så gillar jag de,
bilen ligger mer platt gick o hålla den i bättre fart i kurvorna pga mindre roll.
så jag gillar styvare chassi, men sen är de ju vad du gillar o vad bilen ska användas till...
de är ju nått som kan dras fram o tillbaka över fördel o nackdel beroende vem som svarar o hans intresse..
bilen ligger mer platt gick o hålla den i bättre fart i kurvorna pga mindre roll.
så jag gillar styvare chassi, men sen är de ju vad du gillar o vad bilen ska användas till...
de är ju nått som kan dras fram o tillbaka över fördel o nackdel beroende vem som svarar o hans intresse..
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Grövre krängningshämmare Mr2 SW20
Tack för en läsvärd guide.
Men som Pottosson skriver, så tror jag att även jag gillar känslan av en stenhård bil. Får väl helt enkelt köpa och utvärdera själv
Men som Pottosson skriver, så tror jag att även jag gillar känslan av en stenhård bil. Får väl helt enkelt köpa och utvärdera själv