Bränsle regulator

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Alecdalton
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 13 apr 2011, 12:59:05
Bilmodell: CelicaGT st202
Årsmodell: 1994

Bränsle regulator

Inlägg av Alecdalton »

Tja!
Hitta den här på Ebay: http://cgi.ebay.co.uk/FSE-POWER-BOOST-V ... 20b664102e

Nån som har köpt och monterat? Och hur vet man om den passar? Ska visst bara gå till MPI-motorer men hur vet man de?
Alltså de med separat regulator som jag förstod det, låter ju som en lätt pryl för att få lite mer drag i botten innan akis-ventilen öppnar.....
Har vart nyfiken på den här länge men känns som man inte vill chansa och kasta ut 1000kr på nått som kanske inte passar eller är bra?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Bränsle regulator

Inlägg av Glenn »

Jag är skeptisk, den fetar alltså bara på blandningen lite utan att styrelektroniken vet om det.. har man en "bra" motorstyrning lär den ju justera ner spridartiderna då efterssom motorn går för fett, vilket avläses av lambdasonden. har man en sämr emotorstyrning så lär den ju bara gå fett, den får ju inte in mer luft.

Möjligen kan det väl ge nåt om motorstyrningen snålar ner blandningen av avgasvärdestekniska skäl, men jag är skeptisk.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: Bränsle regulator

Inlägg av Pipedreams »

Bara bullshit det där. Det är en progressiv bränsletrycksregulator. Enligt texten verkar den vara justerad för något högre bränsletryck än original på fullast och det är inget som ger mer effekt. Iaf inte på en i övrigt orörd motor. Hade du haft ett riktigt extraktorrör och vassare kammar däremot hade det där kunnat vara en enkel lösning för att få in mer bränsle.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Alecdalton
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 13 apr 2011, 12:59:05
Bilmodell: CelicaGT st202
Årsmodell: 1994

Re: Bränsle regulator

Inlägg av Alecdalton »

Som jag förstod det av texten så går den snålt på låga varv och med lägre bränsle tryck pga avgas värden, men då borde det bli problem med de på besiktningen om de nu är så att den är snålt ställd för den orsaken.....

De är väll de man tummar på när man chippar om en styrbox?
Skriv svar