Montera HKS-kammar 272

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Jonte
Inlägg: 87
Blev medlem: fre 14 aug 2009, 11:27:43
Bilmodell: Celica st185
Årsmodell: 1991
PostOrt: Skellefteå

Montera HKS-kammar 272

Inlägg av Jonte »

Halloj!
Jag har fått tag i ett par hks-kammar till min gt4 3sgte (kam insug 269, kam ut 272) och eftersom att jag aldrig har monterat eftermarknadskammar i någon bil tidigare skulle jag vilja ha lite tips bland annat hur jag ställer in kamdreven rätt, vars jag billigast köper shims till ventilerna, hur jag ska gå tillväga med mera! Ni som gjort detta kanske kan beskriva hur ni gjorde? :)

Sen undrar jag om någon vet vars jag kan köpa kontakter till dessa siemens deka spridare?
Bild
GT4-Force
Inlägg: 446
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
Bilmodell: Supra mkiv
Årsmodell: 1994
PostOrt: Otterbäcken
Land (Country): Skaraborg
Ort: Otterbäcken

Re: Montera HKS-kammar 272

Inlägg av GT4-Force »

Jonte skrev:Halloj!
Jag har fått tag i ett par hks-kammar till min gt4 3sgte (kam insug 269, kam ut 272) och eftersom att jag aldrig har monterat eftermarknadskammar i någon bil tidigare skulle jag vilja ha lite tips bland annat hur jag ställer in kamdreven rätt, vars jag billigast köper shims till ventilerna, hur jag ska gå tillväga med mera! Ni som gjort detta kanske kan beskriva hur ni gjorde? :)

Sen undrar jag om någon vet vars jag kan köpa kontakter till dessa siemens deka spridare?
Bild

Inställning på kamdreven är det kamkort som gäller på kammarna. Schims Toyota eller kolla om ingen har på forumet om du lägger ut en köpes tråd.

Skroten Bosch kontakter sitter på alla volvos :thumbup:
Jonte
Inlägg: 87
Blev medlem: fre 14 aug 2009, 11:27:43
Bilmodell: Celica st185
Årsmodell: 1991
PostOrt: Skellefteå

Re: Montera HKS-kammar 272

Inlägg av Jonte »

Okej :) tack för ditt svar
Medföljde tyvärr inget kamkort. Någon som har likadana kammar som kan säga hur deras kamdrev är inställda?
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: Montera HKS-kammar 272

Inlägg av nikwal »

goodson punkt com har väl shims också har jag för mig.. om det funkar med vanliga..
E85 wants to be free!
Skriv svar