GTI kammar i GT4an

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Användarens profilbild
superphilip
Inlägg: 109
Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
Bilmodell: Celica GT-four ST185
Årsmodell: 91
Land (Country): Sweden
Ort: Trelleborg

GTI kammar i GT4an

Inlägg av superphilip »

Så, nu har jag kommit så pass långt att jag är inne på att byta kammarna från min gti till gt4an (dom sägs var vassar?) Jag har allting av och måste ändå shimsa om, så är detta ett byta jag bör göra? Undrar även var man kan köpa shims någonstans.

Svara fort nu jag litar på er;) vill ut och pilla!
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: GTI kammar i GT4an

Inlägg av grusmacka »

I min st165 köra jag med GTI kammar och hade som tur var 3 uppsättningar med shims som ja kunde labba med så jag slapp köpa nya. Vet inte hur stor skillnad det är då jag inte haft igång motorn med några andra kammar så kan tyvärr inte hjälpa dig där mer än att ja också hört att det ska vara skillnad på GTI kammarna.

Men jag fick iaf tipset att åka till någon verkstad och fråga om dom har några sånna över. Går förmodligen köpa på Toyota men ja vågar inte gissa på vad det kostar.
Användarens profilbild
superphilip
Inlägg: 109
Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
Bilmodell: Celica GT-four ST185
Årsmodell: 91
Land (Country): Sweden
Ort: Trelleborg

Re: GTI kammar i GT4an

Inlägg av superphilip »

Skulle shims vara dyra? (kanske dum fråga menmen) Jag vill få det till att dom är relativt billiga :( Någon som har någon erfarenhet av innan/efter GTi kammarna?
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: GTI kammar i GT4an

Inlägg av grusmacka »

superphilip skrev:Skulle shims vara dyra? (kanske dum fråga menmen) Jag vill få det till att dom är relativt billiga :( Någon som har någon erfarenhet av innan/efter GTi kammarna?
Det är det jag inte vet =)
Men om jag känner Toyota rätt så kan nog deras shims kosta pengar dom också...
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: GTI kammar i GT4an

Inlägg av Glenn »

jag har aldrig köpt till toyota, men jag har för mej jag betalat typ 50:- styck för shims.

..En komplett sats är däremot tokdyr.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: GTI kammar i GT4an

Inlägg av Pipedreams »

Hoppas du tar kammar från en st182. Kammarna från st162 har annan bascirkel så dom passar nog inte så bra.
Shims köper man på toyota och dom kostar runt 75:-st. Annars kollar du vad du behöver för storlek och PMar mig. Jag har rätt många liggande.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Användarens profilbild
superphilip
Inlägg: 109
Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
Bilmodell: Celica GT-four ST185
Årsmodell: 91
Land (Country): Sweden
Ort: Trelleborg

Re: GTI kammar i GT4an

Inlägg av superphilip »

Pipedreams skrev:Hoppas du tar kammar från en st182. Kammarna från st162 har annan bascirkel så dom passar nog inte så bra.
Shims köper man på toyota och dom kostar runt 75:-st. Annars kollar du vad du behöver för storlek och PMar mig. Jag har rätt många liggande.
Såklart är kammarna från en st182a, men är det märkbar skillnad? Och hur ligger "karaktären" på dom? Och du kommer nog få pm inom en snar framtid om shimsen;)
Skriv svar