vart köper ni era smidda kolvar och stakar?

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Användarens profilbild
mats moren
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 21 maj 2009, 22:05:56
Bilmodell: Corolla ts compressor
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huddinge
Land (Country): sweden

vart köper ni era smidda kolvar och stakar?

Inlägg av mats moren »

hejsan ja har fått haveri på min motor så sk abygga en ny 3s-gte. eller om man ska bygga på en 2,2 liters block? vad använder ni för smidda kolvar och stackar? vad använder ni för lager?
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: vart köper ni era smidda kolvar och stackar?

Inlägg av grusmacka »

Jag tänkte också göra det när ja skulle renovera min motorn och kollade då på ebay efter kolvar, stakar och lager. Men ja sket i kolvar å stakar efter mkt funderande och körde bara på ram och vev lager från ACL. Hemskickade från USA till dörren för 500kr inkl frakt. Företaget som sålde skrev ner värdet på innehållet till typ $10 tror ja å deklarerade det som gåva så slapp jag även tullen. Finns väldigt fina och billiga paket med smidda kolvar å stakar på ebay också så ta dig en titt. Är säljaren en "topp-rated seller" så kan du känna dig rätt trygg med att du inte blir blåst också.
Användarens profilbild
mats moren
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 21 maj 2009, 22:05:56
Bilmodell: Corolla ts compressor
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huddinge
Land (Country): sweden

Re: vart köper ni era smidda kolvar och stackar?

Inlägg av mats moren »

grusmacka skrev:Jag tänkte också göra det när ja skulle renovera min motorn och kollade då på ebay efter kolvar, stakar och lager. Men ja sket i kolvar å stakar efter mkt funderande och körde bara på ram och vev lager från ACL. Hemskickade från USA till dörren för 500kr inkl frakt. Företaget som sålde skrev ner värdet på innehållet till typ $10 tror ja å deklarerade det som gåva så slapp jag även tullen. Finns väldigt fina och billiga paket med smidda kolvar å stakar på ebay också så ta dig en titt. Är säljaren en "topp-rated seller" så kan du känna dig rätt trygg med att du inte blir blåst också.

okej hur långtid brukar de ta att få hem saker fårn usa?
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: vart köper ni era smidda kolvar och stackar?

Inlägg av amby »

Det brukar ta en vecka att få hem. Men se upp lite, jag blev lurad på ebay och var nära att bil av med mycket pengar. En annan köpte massa prylar från ett företag på ebay som gick i konkurs men tack vare VISA så fick vi tillbaka våra pengar.
Användarens profilbild
mats moren
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 21 maj 2009, 22:05:56
Bilmodell: Corolla ts compressor
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huddinge
Land (Country): sweden

Re: vart köper ni era smidda kolvar och stackar?

Inlägg av mats moren »

okej. fan de låter ju lite läskigt :-|

man värkar inte kunna se vilket företag men köper utav på ebay? är de någon som vet något bra företag i usa som säljer grejer till 3s-gte?
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: vart köper ni era smidda kolvar och stackar?

Inlägg av grusmacka »

mats moren skrev:
grusmacka skrev:Jag tänkte också göra det när ja skulle renovera min motorn och kollade då på ebay efter kolvar, stakar och lager. Men ja sket i kolvar å stakar efter mkt funderande och körde bara på ram och vev lager från ACL. Hemskickade från USA till dörren för 500kr inkl frakt. Företaget som sålde skrev ner värdet på innehållet till typ $10 tror ja å deklarerade det som gåva så slapp jag även tullen. Finns väldigt fina och billiga paket med smidda kolvar å stakar på ebay också så ta dig en titt. Är säljaren en "topp-rated seller" så kan du känna dig rätt trygg med att du inte blir blåst också.

okej hur långtid brukar de ta att få hem saker fårn usa?
Tar normalt 5-8 arbetsdagar om man väljer billigaste fraktsättet. Självklart kan man råka ut för tråkigheter via ebay men om man håller sig till "top-rated sellers" så tror jag man kan vara hyffsat lugn. Det kan hända tråkigheter om man beställer från svenska företag också som går i konkurs osv. Jag vill inte "lura" på dig att köpa via ebay utan bara säga att möjligheten finns och det har gått kanon för mig och jag kommer fortsätta beställa grejer via ebay.
Användarens profilbild
mats moren
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 21 maj 2009, 22:05:56
Bilmodell: Corolla ts compressor
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huddinge
Land (Country): sweden

Re: vart köper ni era smidda kolvar och stackar?

Inlägg av mats moren »

grusmacka skrev:
mats moren skrev:
grusmacka skrev:Jag tänkte också göra det när ja skulle renovera min motorn och kollade då på ebay efter kolvar, stakar och lager. Men ja sket i kolvar å stakar efter mkt funderande och körde bara på ram och vev lager från ACL. Hemskickade från USA till dörren för 500kr inkl frakt. Företaget som sålde skrev ner värdet på innehållet till typ $10 tror ja å deklarerade det som gåva så slapp jag även tullen. Finns väldigt fina och billiga paket med smidda kolvar å stakar på ebay också så ta dig en titt. Är säljaren en "topp-rated seller" så kan du känna dig rätt trygg med att du inte blir blåst också.

okej hur långtid brukar de ta att få hem saker fårn usa?
Tar normalt 5-8 arbetsdagar om man väljer billigaste fraktsättet. Självklart kan man råka ut för tråkigheter via ebay men om man håller sig till "top-rated sellers" så tror jag man kan vara hyffsat lugn. Det kan hända tråkigheter om man beställer från svenska företag också som går i konkurs osv. Jag vill inte "lura" på dig att köpa via ebay utan bara säga att möjligheten finns och det har gått kanon för mig och jag kommer fortsätta beställa grejer via ebay.


okej jag kommer nog beställa därifrån men ja skulle vilja veta vad de är för företag som säljer grejjorna för har några frågor. men ja kan inte se vart man ser företags namnet?
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: vart köper ni era smidda kolvar och stakar?

Inlägg av grusmacka »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Wiseco-P ... ccessories

Där tog ja nu bara ett exempel på ett företag som skulle kunna vara intressant. Läs längre ner på sidan så ser du information om företaget och kontaktuppgifter. Du kan även kolla igenom andra produkter de har i sitt sortiment i menyn längre ner på vänstra sidan.
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: vart köper ni era smidda kolvar och stakar?

Inlägg av nikwal »

rockauto & summitracing & goodson handlar jag från, har dock inte köpt kolvar & stakar men det har dom väl också som det verkar(om det är nåt att ha). Ganska säkra firmor att handla från dock.
E85 wants to be free!
Skriv svar