Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Proberas
Inlägg: 602
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 11:54:50
Bilmodell: Mr2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sverige
Ort: Ronneby

Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?

Inlägg av Proberas »

Har en Apexi laddtryckstyrning och nu är den kopplad såhär att på solenoidens COM anslutning är wastegaten kopplad och NO porten är kopplad till en T-Koppling imellan Map-Sensorn och insuget..Har en intern Wastegate..Är det inte rätt? För laddtrycket skenar nu...

Mvh
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas

«Mvh : Daniel.Svensson ©
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?

Inlägg av amby »

Om det är som Greedy så ska den inte vara kopplad till map sensorn utan till bränsletrycks regulatorn. Kolla upp om det inte är så det ska kopplas.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?

Inlägg av Glenn »

apexi USA hade alla instruktioner upplagda som PDF förr iaf, på engelska.

Vet att jag fick ner manualen till min Apexi RSM mk1 därifrån så sent som för nåt år sen.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Proberas
Inlägg: 602
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 11:54:50
Bilmodell: Mr2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sverige
Ort: Ronneby

Re: Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?

Inlägg av Proberas »

Bör inte det vara vilket som? Mapsensorn eller tryckregulatorn? Jag är inne på att jjag har kopplat plus och minus fel..fast det luriga är att den borde lägga sig på grundtryck då och de gör den ej...sitter på mobilen så svårt att läsa pdf just nu å:-)
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas

«Mvh : Daniel.Svensson ©
Proberas
Inlägg: 602
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 11:54:50
Bilmodell: Mr2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sverige
Ort: Ronneby

Re: Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?

Inlägg av Proberas »

Jag hittade manualen där Glenn, Och om jag inte läser den helt galet så har jag ju gjort rätt, Ifrån Wastegateklockan till COM porten på solenoiden sen NO porten till något vacuum, Visst ska kanske inte vara på mapsensor anslutningen så får hitta en annan egen slang till insuget tror jag har en som är loopad som jag kan använda, Men den borde ändå inte skena möjligen vara lite ostabil? Och strömmen har jag kopplat den svarta på solenoiden har jag kopplat till Svart-Gul i vad jag tror är original laddtryckstyrningskontakten, den har blått kontakthölje, och den rosa ifrån solenoiden till den Gul-Röde. Någon som ser något fel?...
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas

«Mvh : Daniel.Svensson ©
Skriv svar