Eftermarknads grenrör

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Eftermarknads grenrör

Inlägg av martenheller »

Hejsan.
Har sökt runt lite men kammar noll.
Är ute efter ett eftermarknads grenrör till min Mr2 -95 (INTE turbo).
Har hittat ett företag på blocket som jag varit i kontakt med som säljer till min modell: http://www.blocket.se/halland/Headers__ ... ?ca=13&w=3

Men jag tänkte att de kunde va fint med lite alternativ så man inte tar första bästa.
Någon som vet något?
Gärna sida med insug också.

Vad tror ni att de billigare grenrören gör för skillnad? Att de inte blir någon jätte grej förstår jag men vad tror ni?
Tacksam för svar

MVH heller
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: Eftermarknads grenrör

Inlägg av Henrik »

Det första man ska fråga sig är om ett kinesiskt företag kan utveckla ett bättre grenrör än det bilen såldes med original. Sen ska man fråga sig vad syftet med grenröret är. Skulle vilja säga att grenrör är en av de sista bitarna man byter. Sprut är väl en av de första, i kombination med kammar, högkompkolvar osv. Vips har du 10hk till :clap: ;)
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Eftermarknads grenrör

Inlägg av martenheller »

Henrik skrev:Det första man ska fråga sig är om ett kinesiskt företag kan utveckla ett bättre grenrör än det bilen såldes med original. Sen ska man fråga sig vad syftet med grenröret är. Skulle vilja säga att grenrör är en av de sista bitarna man byter. Sprut är väl en av de första, i kombination med kammar, högkompkolvar osv. Vips har du 10hk till :clap: ;)
Är väl i första hand ute efter skönare sång + ett snyggare utseende under huven med ett rostfritt extractorgrenrör.
Sen att de förhoppningsvis ska ge nån extra hk iaf.
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Skriv svar