byte till trimkamaxlar 3s-ge motor

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
primer
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 12:46:20
Bilmodell: ke 70
Årsmodell: 1981
PostOrt: skara
Land (Country): swe
Företagsnamn: Tss motor

byte till trimkamaxlar 3s-ge motor

Inlägg av primer »

hej har en celica 80talare med 3s-ge motor som jag har fått tag på omslipade orig kammaxlar till och dom har 2mm mindre bas cirkel på kammen tänkte kompensera detta med 2mm lachcaps finns det nån som gjort detta och kan tipsa om det finns några fallgropar man kan göra på denna motor? tex hur mycket mer lyft klarar motorn utan att fräsa större/djupare ventiluttag? hur vassa kammar klarar ventiltryckare/ventijusteringsbricka utan att tryckas ur?
alla tips är välkommna tack på förhand
Codriver
Pay User
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 06:50:55
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1988
PostOrt: Östersund
Land (Country): Sverige
Ort: Östersund

Re: byte till trimkamaxlar 3s-ge motor

Inlägg av Codriver »

Jag har dåligt med svar på dina frågor, men var har kamaxlarna slipats om?
"Wet races takes years off your life." - Paddy Lowe
GT4-Force
Inlägg: 446
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
Bilmodell: Supra mkiv
Årsmodell: 1994
PostOrt: Otterbäcken
Land (Country): Skaraborg
Ort: Otterbäcken

Re: byte till trimkamaxlar 3s-ge motor

Inlägg av GT4-Force »

runt 9,5 så börjar nokarna ta i toppen vill jag minnas men kör du med gen1-2 ventiltryckar med schimset upp till så skjuter dom iväg för dig när du ska varva ur motorn rekomnderat att köra med 1zz tryckarna alt gen3 :)
Skriv svar