Mr2 Gen3 Sugmotor? turbokit?

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Bluie
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 00:51:10
Bilmodell: Mr2 Gen3
Årsmodell: 1995
PostOrt: 28695
Land (Country): Sverige

Mr2 Gen3 Sugmotor? turbokit?

Inlägg av Bluie »

Tjena gott folk. Någon som har ett komplett turbokit till en mr2 Gen3? Föröker hitta på nätet med hittar inga! bara uppgraderingskit! Men min är sugmotor så jag behöver ett komplett!
Någon som vet en som har eller var man kan köpa så skriva gärna här!
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Mr2 Gen3 Sugmotor? turbokit?

Inlägg av KelMer »

Bluie skrev:Tjena gott folk. Någon som har ett komplett turbokit till en mr2 Gen3? Föröker hitta på nätet med hittar inga! bara uppgraderingskit! Men min är sugmotor så jag behöver ett komplett!
Någon som vet en som har eller var man kan köpa så skriva gärna här!
Hej och välkommen till TCS, kolla på http://www.turbokits.com/mr2_turbo_kits.html
Nu är jag inte så jätteinsatt på turbo sidan, men det är nog inte bara ett turbokitt du behöver!!!
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Bluie
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 00:51:10
Bilmodell: Mr2 Gen3
Årsmodell: 1995
PostOrt: 28695
Land (Country): Sverige

Re: Mr2 Gen3 Sugmotor? turbokit?

Inlägg av Bluie »

Ska kolla länken, och se om man hittar något.. Jo självklart så ska en hel del bytas i motorn. Ska plocka ut den nu till vintern och börja renoveras och bytas stakar o kolvar.
Användarens profilbild
cama
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 20:12:38
Bilmodell: MR2 turbo (Emmans)
Årsmodell: 93
PostOrt: Sollentuna
Land (Country): Sverige

Re: Mr2 Gen3 Sugmotor? turbokit?

Inlägg av cama »

Länken till turbokits ovan förutsätter att du redan har en tubomotor (3S-GTE) så om jag var i dina kläder skulle jag köpa en 3S-GTE motor och bygga på den istället. Tror inte turbo bolt-on kit är något att rekommendera.
Bluie
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 00:51:10
Bilmodell: Mr2 Gen3
Årsmodell: 1995
PostOrt: 28695
Land (Country): Sverige

Re: Mr2 Gen3 Sugmotor? turbokit?

Inlägg av Bluie »

cama skrev:Länken till turbokits ovan förutsätter att du redan har en tubomotor (3S-GTE) så om jag var i dina kläder skulle jag köpa en 3S-GTE motor och bygga på den istället. Tror inte turbo bolt-on kit är något att rekommendera.
Tjena cama.. Alltså det är tänkt att jag ska plocka ur motorn och dela på den. Byta till hållbara stakar, kolvar, lager m.m. samt fixa lite med toppen. Det borde ju hålla då ju? Jo sen angående det med turbokits så såg jag att de har bara "uppgraderingkit" till mr2. Så det blir en massa detaljer som man måste plocka ihopa för att få ett komplett "turbokit" Men som det ser ut just nu så finns det en kille som håller på just med turbokonventera mr2 gti som har skickat mejl till mig om angående bygget. Så antagligen bil det att jag köper turbo motorn istället och bygger på. Dock väntar på pris av just denna killen.
Skriv svar