Sportluftfilter till Toyota Celica 2.0 16 GT-i 16V 1989.

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
tubrik
Inlägg: 71
Blev medlem: mån 07 dec 2009, 16:34:03
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1987
PostOrt: Bollnäs
Land (Country): Sverige
Ort: Bollnäs

Re: Sportluftfilter till Toyota Celica 2.0 16 GT-i 16V 1989.

Inlägg av tubrik »

höfta på 10hkr som mest men då ska du göra allt riktigt.. max 5 optimalt skulle ja gissa.
"Toyota och Volvo tokig grabb... " |Volvo 740 - Volvo 440 - Toyota Corolla GTI - Volvo 245 - Toyta Celica |
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1618
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sportluftfilter till Toyota Celica 2.0 16 GT-i 16V 1989.

Inlägg av Neblade »

Var glad om du inte tappar effekt och vrid på låga varv till att börja med. ;)
Om det handlar om 5-10 hk i toppeffekt, vad gör det för skillnad egentligen?

Montera öppet filter på en sugmotor gör man väl för att få det goa ljudet? :D

De få om ens några km/h mer man möjligtvis får i maxhastighet är kanske får är lite irrelevant.
Om du vill accelerera fortare så satsa på att lätta bilen istället, mycket enklare och ger mycket mer! Både när det handlar om att accelerara, svänga och bromsa. Men öppet filter är trevligt, det säger jag inget emot! (Och jag tyckte att min bil gick liiite bättre med öppet).
Se till att T-vis funkar som det ska och montera ST182-grenrör, där har ni mer att hämta.
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skriv svar