Tappat klös i mr2:an :(

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
MaDMikE
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
Årsmodell: 1990
PostOrt: Tumba
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av MaDMikE »

Tjena allihopa.

Har fått ett lite jobbigt problem me kärran (mr2 -90 turbokonverterad)
När jag gasar på så tappar den ork vid 3000 varv, den trycker på bra upp till dess men sen tar d slut.

Någon som vet vad som behövs göras??

Micke
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av Cyrix »

MaDMikE skrev:Tjena allihopa.

Har fått ett lite jobbigt problem me kärran (mr2 -90 turbokonverterad)
När jag gasar på så tappar den ork vid 3000 varv, den trycker på bra upp till dess men sen tar d slut.

Någon som vet vad som behövs göras??

Micke
Om du ger oss lite mer info, så blir det nog lättare att hjälpa dig.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MaDMikE
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
Årsmodell: 1990
PostOrt: Tumba
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av MaDMikE »

När den tappar så känns d som nån trampar ner kopplingen, fast motorn ligger kvar på 3000 varv.
Vet inte om d hjälper mkt mer, men vet inte riktigt hur jag ska förklara :P
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av Cyrix »

MaDMikE skrev:När den tappar så känns d som nån trampar ner kopplingen, fast motorn ligger kvar på 3000 varv.
Vet inte om d hjälper mkt mer, men vet inte riktigt hur jag ska förklara :P
Hur är den konverterad? med orginalsprut, piggyback eller helt nytt sprut.
Jättesvårt att kunna gissa sig till något fel när man inte vet alls hur det är gjort.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Mr-Gustav
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 13 apr 2010, 13:48:53
Bilmodell: MR2 GTS
Årsmodell: 1996
PostOrt: 416 67
Land (Country): Sverige

Re: Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av Mr-Gustav »

Det är möjligtvis inte så att den dumpen släpper ut vid 3000 varv?
MaDMikE
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
Årsmodell: 1990
PostOrt: Tumba
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av MaDMikE »

jag vet inte så mkt om hur d e gjort, köpte den som den e o han som jag köpte den av hade inte heller nån större koll.
har inte meckat me turbobilar förr, så jag e riktigt noob på sånt. vet att jag har en pys i men den pyser inte vid 3000.
har ju inte haft problemet förr, köpte bilen förra våren.
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av Cyrix »

MaDMikE skrev:jag vet inte så mkt om hur d e gjort, köpte den som den e o han som jag köpte den av hade inte heller nån större koll.
har inte meckat me turbobilar förr, så jag e riktigt noob på sånt. vet att jag har en pys i men den pyser inte vid 3000.
har ju inte haft problemet förr, köpte bilen förra våren.
Då blir det nog väldigt svårt för någon att lyckas hjälpa dig utan att se bilen.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MaDMikE
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
Årsmodell: 1990
PostOrt: Tumba
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av MaDMikE »

jo, jag antar d :P
men tack för din tid iaf :)

/micke
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av Jonex »

Kolla alla vakumslangar som går till turbon, kolla även alla skarvar på tryckrören, från turbon till motorn.
Läcker det luft någonstans där så kommer inte motorn att dra nytta av turbon och då blir det ett "tvekande" , typ som du beskriver. Och det är vid just 3000 varv som turbon bygger riktigt tryck , så det kan mycket väl vara så att det börja läcka
i någon skarv precis då.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
MaDMikE
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
Årsmodell: 1990
PostOrt: Tumba
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Tappat klös i mr2:an :(

Inlägg av MaDMikE »

Jonex skrev:Kolla alla vakumslangar som går till turbon, kolla även alla skarvar på tryckrören, från turbon till motorn.
Läcker det luft någonstans där så kommer inte motorn att dra nytta av turbon och då blir det ett "tvekande" , typ som du beskriver. Och det är vid just 3000 varv som turbon bygger riktigt tryck , så det kan mycket väl vara så att det börja läcka
i någon skarv precis då.

Tack för tipsen :)
Får ta o grotta mig ner i djungeln.
Skriv svar