hur långt kommer jag med original gen3 styrsystem på mr2 turb

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Impreza
Inlägg: 172
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 13:24:16
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1995

Re: hur långt kommer jag med original gen3 styrsystem på mr2 turb

Inlägg av Impreza »

Som sagt spridarna räcker till runt 360hk så larcos siffror verkar stämma.
Kollade på PPF hur dem räknat. 540cc som sitter original ska räcka till 540hk på en 6cyl motor. 540/6 = 90 . 90X4 = 360hk.

Hursomhelst är det inte bränslet jag e orolig för utan tändingen .
Som sagt power fc kommer men inte nu . möjligtvis senare i sommar.

Som en annan skrev så började ja med motor och inte sprutet för att min motor va skrot när jag köpte den.

MVH Dennis
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix :D
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: hur långt kommer jag med original gen3 styrsystem på mr2 turb

Inlägg av Cyrix »

Impreza skrev:Som sagt spridarna räcker till runt 360hk så larcos siffror verkar stämma.
Kollade på PPF hur dem räknat. 540cc som sitter original ska räcka till 540hk på en 6cyl motor. 540/6 = 90 . 90X4 = 360hk.

Hursomhelst är det inte bränslet jag e orolig för utan tändingen .
Som sagt power fc kommer men inte nu . möjligtvis senare i sommar.

Som en annan skrev så började ja med motor och inte sprutet för att min motor va skrot när jag köpte den.

MVH Dennis
Att ändra laddtrycksspärren på en gen3 motor är lite annorlunda, eftersom den använder map sensorn för att styra sprutet. På gen2 motorerna används den bara till fuelcut och laddtrycksmätare. Om du stoppar dit en piggyback och leanar ut soppabalandningen, så kommer även laddtrycksspärren att flyttas uppåt litegrann, har för mig att man kan komma upp till ca 1,4bar ifall man leanar ut till afr 12:1, men det beror givetvis lite på turboval mm oxå.
Kör du på V-Power så ska det nog funka bra med original tändning, annars kan man backa några grader genom att vrida fördelaren.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Skriv svar