Döden för våra trimmade bilar?

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Impreza
Inlägg: 172
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 13:24:16
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1995

Re: Döden för våra trimmade bilar?

Inlägg av Impreza »

quote]

Vad gör du här igentligen du heter impreza och klankar ner på toyota... :D


..[/quote]

Man har ju haft endel bilar genom åren ;) Får ju utrycka sig va man tycker är bra o stå för det oavsätt märke !
Ge posetiva komentarer om det som är bra och negativa om de som e skit.
Äger mr2a för tillfället samt en Honda civic 1,4is (miljöklass 2) .
Man kan ju inte jämför mr2 med aygo heller ;) bara för de e toyota kan man inte ge dem bägge ett plus.
Därimot att civicen också e skit kan ja hålla med om men den har ja inte planerat o ha kvar.
Hatar små äkliga motorer tror inte ett skit på små motorer heller för den delen .
Men ska inte förstöra denna tråd med annat än det som den e skapad för !

De kommer altså vara besiktningsfirmor som besiktigar dessa ska vara helt oberoende från verkstäder.
/ Dennis
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix :D
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Döden för våra trimmade bilar?

Inlägg av amby »

sant
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Döden för våra trimmade bilar?

Inlägg av Jonex »

Bara en liten notis : Häromdagen uttalade sig språkröret för Mp, Maria wetterstrand såhär :
" Vi anser att Sverige har ett så förhållandevis gott ekonomiskt läge att Vi kan tänka oss ett bensinpris på uppåt 30kr/litern, efter valet.. "

Och den här skiten har Sahlin gått ihop med.. En röd röst är alltså även en ofrivillig röst på Miljöpartiet.. Suck..
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Pugho
Inlägg: 360
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:07:04
Bilmodell: Celica GTi
Årsmodell: 1991
PostOrt: Eskilstuna
Land (Country): Sverige

Re: Döden för våra trimmade bilar?

Inlägg av Pugho »

Lustigt att höra Wetterstrand erkänna något sånt när man vanligtvis hör från de röda att alliansen har kört sveriges ekonomi i botten.... :/

Eftersom de rödgröna inte verkar fatta vad det är som får ett samhälle att gå runt så varför inte bara rösta blått? Sitter det så långt inne att erkänna att man egentligen har "moderata" åsikter men inte törs kalla sig moderat?
____________________________
Mikael Cedergren
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Döden för våra trimmade bilar?

Inlägg av Jonex »

Föredrar att rösta blått jag med men när jag skriver om politik i forum så brukar jag försöka att vara neutral.. Blir mindre gnäll då. Håller med dig helt Pugho.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: Döden för våra trimmade bilar?

Inlägg av fredrik mkIII »

privatiserad besiktning har varit verklighet i norge sedan 10 år tillbaka har jag hört.
jag tycker att det är riktigt läskligt då det inte fungerar något vidare i norge.

vet inte om vi har råkat ut för någon form av slump i våran verkstad. men jag har personligen bytat fullt friska bromsar som det inte varit något som hellst fel på. försökt övertygat kunden om att det inte är något fel på delarna. men han har ändå prackat på att delarna ska bytas då "eu checken" som den norska besiktningen heter har slått ner på bromsarna. sedan är det upp till varje verkstad att vara regelbok.

kollegan fick tillbaka ett bromsrörsbyte för att det skulle vara minst 20 cm mellan varje upphängning på bromsrören enligt norska efterkontrollen. saken är den att det avståndet inte uppfylls original.. skumma saker.

skulle en verkstad fuska och kunden tar det till rätt och verkstaden förlorar ryker såklart certifieringen långt långt bort och det blir dryga böter. men, att samma verkstad både har besiktning reparation och efterkontroll är ju som att be om fusk tycker jag..


mvh fredrick
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Skriv svar