Trim mr2 turbo gen3..

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Pulka
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 13:50:24
Bilmodell: Toyota Mr2 Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: Kristianstad
Land (Country): Sverige

Trim mr2 turbo gen3..

Inlägg av Pulka »

Sitter o spekulerar lite löst om man skulle kasta lite pengar på bilen.
Just nu är det en 91-a fast med gen3 motorn i orginalutförande.

Är inte speciellt hej på skruva, så blir till att lämna iväg den för det mesta, men tänkte iaf försöka plocka ihop delar.
Siktar på en hållbar bil med lite mer ös i än nuvarande.

Här är vad jag kollat på,
CP kolvar
Link G4 - Styrsystem
Vevlager
Sard 800cc spridare
Walbro 255 l/min pump
Eagle Vevstakar
Fuelrail (WolfKatz?)
Tändkablar, stift, ARP-bultar och smågrejs.
Även kollat lite på Juns Kammar, men vet inte om det behövs

Vill ha lite tycke o tänk, Är jag helt ute o cyklar?, behöver jag något mer? samt vilken Turbo, Intercooler och koppling som kan vara att rekommendera.
Ska gärna vara lite körvänlig koppling iaf. :)

Väghållning får bli steg 2.
mIkAeL
Inlägg: 258
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:36:02
Bilmodell: Celica GT-Four St205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige
Ort: Karlstad

Re: Trim mr2 turbo gen3..

Inlägg av mIkAeL »

Pulka skrev:Sitter o spekulerar lite löst om man skulle kasta lite pengar på bilen.
Just nu är det en 91-a fast med gen3 motorn i orginalutförande.

Är inte speciellt hej på skruva, så blir till att lämna iväg den för det mesta, men tänkte iaf försöka plocka ihop delar.
Siktar på en hållbar bil med lite mer ös i än nuvarande.

Här är vad jag kollat på,
CP kolvar
Link G4 - Styrsystem
Vevlager
Sard 800cc spridare
Walbro 255 l/min pump
Eagle Vevstakar
Fuelrail (WolfKatz?)
Tändkablar, stift, ARP-bultar och smågrejs.
Även kollat lite på Juns Kammar, men vet inte om det behövs

Vill ha lite tycke o tänk, Är jag helt ute o cyklar?, behöver jag något mer? samt vilken Turbo, Intercooler och koppling som kan vara att rekommendera.
Ska gärna vara lite körvänlig koppling iaf. :)

Väghållning får bli steg 2.
Hejsan! Du har ju en gen 3 motor och ska du inte ha mer än 800cc så finns det sidmatade ifrån denso /sard/hks mfl som passar rakt i. Då slipper du kostnad för railen, ska du ändå byta rail tror jag sard är det billigaste alternativet.

Koppling vill jag rekommendera ACT eller RPS, de vet jag levererar. Turbo är ju svårt att säga om man inte vet hur mycket häst du är ute efter.
Du bör även byta lager i motorn samt oljepump och vattenpump.
PM:a gärna om du har frågor eller vill ha hjälp.
MVH Mikael
Mikael Höglund
Kör en ST205
0762000444
mikael_st
Inlägg: 119
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 17:39:33
PostOrt: Mölndal
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Trim mr2 turbo gen3..

Inlägg av mikael_st »

Tycker det är onödigt att byta stakarna då original kommer att hålla. Kommer nog hålla för mer effekt än blocket. Jag köpte SARD 850cc för att köra på etanol. Dom passa i original railen med små adapterplattor som man fick med.

ang turbon så beror det hur du vill ha körbarheten i den samt vilken effekt du vill plocka ut.
Apexi Power FC @ CYRIX mappad : CP kolvar : T04E Turbo : Tein Coilovers : Cusco fjäderbensstag : Yokohama fälgar
Skriv svar