boostcontroller!
- scape_2_paradise
- Inlägg: 174
- Blev medlem: tor 27 aug 2009, 22:28:16
- Bilmodell: Celica GT4, RWD Starlet
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: 33033
- Land (Country): Hillerstorp
- OrgNr: 8905267434
- Kontaktperson: carl-erik
boostcontroller!
Greddy Profec A Boost Controller Något att ha?
Kolla länken nedan, så ser ni vad jag menar:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Greddy-P ... 27ae1675f9
Den ser otroligt enkel och smidig ut. Det gillar jag!
Någon som kan komma med råd och tips ang olika fabrikat mm.
Hör även av er om ni vill göra affärer med mig
Kolla länken nedan, så ser ni vad jag menar:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Greddy-P ... 27ae1675f9
Den ser otroligt enkel och smidig ut. Det gillar jag!
Någon som kan komma med råd och tips ang olika fabrikat mm.
Hör även av er om ni vill göra affärer med mig
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: boostcontroller!
Jag är nog lite tråkig av mig, men jag tycker att en sån här enkel pryl brukar funka bättre än en elektronisk.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/THE-ORIG ... 3c9b1e61e4
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/THE-ORIG ... 3c9b1e61e4
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: boostcontroller!
Nu hoppar jag in och kanske rör om lite i tråden men men jag ber om ursäkt för detta ..
Jo jag undrar varför så många pratar om och verkar vilja ha en Boost Controller?
Dess uppgift så att säga är väl "bara" att kunna reglera laddtrycket innifrån kupen eller har jag missat nåt?
Det kanske är för att en del personer bara tycker att det är en cool mogäng?
Men jag tycker då inte det är värt dessa summor för denna pryl ( om jag nu inte missat nåt ).
Ante.
Jo jag undrar varför så många pratar om och verkar vilja ha en Boost Controller?
Dess uppgift så att säga är väl "bara" att kunna reglera laddtrycket innifrån kupen eller har jag missat nåt?
Det kanske är för att en del personer bara tycker att det är en cool mogäng?
Men jag tycker då inte det är värt dessa summor för denna pryl ( om jag nu inte missat nåt ).
Ante.
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3709
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: boostcontroller!
Den jag har så gåre ställa olika laddtryck beroende på varv/hastighet med. Finns även minne för 2 olika ifa man ska "låna" ut bilen till bilprovningen.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- scape_2_paradise
- Inlägg: 174
- Blev medlem: tor 27 aug 2009, 22:28:16
- Bilmodell: Celica GT4, RWD Starlet
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: 33033
- Land (Country): Hillerstorp
- OrgNr: 8905267434
- Kontaktperson: carl-erik
Re: boostcontroller!
med en boostcontroller får jag exakt laddtryck helatiden och upp till 20 procent snabbare spoolupp.
Dessutom behöver jag inte vara orolig för att laddtrycket ska rusa. Då jag kopplat bort fulecutdefendern.
Dessutom behöver jag inte vara orolig för att laddtrycket ska rusa. Då jag kopplat bort fulecutdefendern.
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: boostcontroller!
Blir ju i princip samma med en kula/fjäder ventil(en pysventil är inte samma sak).scape_2_paradise skrev:med en boostcontroller får jag exakt laddtryck helatiden och upp till 20 procent snabbare spoolupp.
Dessutom behöver jag inte vara orolig för att laddtrycket ska rusa. Då jag kopplat bort fulecutdefendern.
Men visst har du mkt pengar över som du inte vill lägga på något annat, så kan du ju köpa en elektronisk.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: boostcontroller!
Cyrix skrev:Blir ju i princip samma med en kula/fjäder ventil(en pysventil är inte samma sak).scape_2_paradise skrev:med en boostcontroller får jag exakt laddtryck helatiden och upp till 20 procent snabbare spoolupp.
Dessutom behöver jag inte vara orolig för att laddtrycket ska rusa. Då jag kopplat bort fulecutdefendern.
Men visst har du mkt pengar över som du inte vill lägga på något annat, så kan du ju köpa en elektronisk.
är det inte dessa som kallas dawes device eller nå sånt ? i så fall så har 2 av mina kompisar som kör subarus såna på bilarna då dom ska va simpla o bra. ja tycker dom skruvar fram o tillbaka med dom men inte fan händer de nått nämnvärt med laddet.
(OBS: kan även vara handhavande fel)
varför jag har en elektronisk är för att de satt i bilen fast jag hade nog skaffat en sån själv också .
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: boostcontroller!
Jodå, det är samma typ av ventil.mortil skrev: är det inte dessa som kallas dawes device eller nå sånt ?
För mig har dom alltid funkat klockrent, men däremot elektroniska styrningar tycker jag det brukar vara ett jädra meckande innan man får koll på alla inställningar.
Kör ju elektroniskt i min bil, med den styrningen som är inbyggd i Apexi Power FC, men helt stabilt har jag aldrig fått det. Som det är nu Peakar den till på 1,7-1,8, sen ligger den på 1,6 fram tills 70000rpm, då sjunker den ner till 1,5.
Att den sjunker till 1,5, tror jag iofs beror på att turbon är för liten och helt enkelt inte orkar hålla uppe trycket.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3709
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: boostcontroller!
Med en kulventil å fjäder så får man ju inte någon tuff display å en drös knappar.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]