ultraljudstesta block?

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

ultraljudstesta block?

Inlägg av mortil »

tja.. undrar om de finns nått ställe här i sverige som kan ultraljudmäta blocket och se fall det är tjockväggar i de ?

fensport gör ju tydligen de?
är de nån vits och göra detta och håller tjockväggs blocken mycke bättr ?
mIkAeL
Inlägg: 258
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:36:02
Bilmodell: Celica GT-Four St205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige
Ort: Karlstad

Re: ultraljudstesta block?

Inlägg av mIkAeL »

Det där är ju något som så vitt jag läst mig till något som det tvistas om, för det är många som även säger att det inte finns något tjockväggs eller tunnväggsblock.
Men jag vet som sagt inte. Dock funkar ju 5s-fe blocken kalas. jag körde ju med 3sge block förra året och det funka bra det med. Men de som spräckt sina block här i sverige har ju alla varit 3sgte... så det jag skulle är att lägga pengarna på endera ett nytt 3sgte block eller satsa på ett 5sfe.
5sfe motorer finns ju på många skrotar från en 2000kr och uppåt.
Sen att man kan få 2,2 liter är ju inget fel heller :P
Mikael Höglund
Kör en ST205
0762000444
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: ultraljudstesta block?

Inlägg av mortil »

mIkAeL skrev:Det där är ju något som så vitt jag läst mig till något som det tvistas om, för det är många som även säger att det inte finns något tjockväggs eller tunnväggsblock.
Men jag vet som sagt inte. Dock funkar ju 5s-fe blocken kalas. jag körde ju med 3sge block förra året och det funka bra det med. Men de som spräckt sina block här i sverige har ju alla varit 3sgte... så det jag skulle är att lägga pengarna på endera ett nytt 3sgte block eller satsa på ett 5sfe.
5sfe motorer finns ju på många skrotar från en 2000kr och uppåt.
Sen att man kan få 2,2 liter är ju inget fel heller :P

ok . bra info..

ja vill ju hålla mej på 2 liter då jag tycker om karaktären i motorn . och ha väl tänkt ladda va typ gt 30 eller gt28 lämnar.. lutar väl mer mot gt28..
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: ultraljudstesta block?

Inlägg av Cyrix »

För den effekten som en gt28 lämnar, så lär ju inte spräckt block vara ett problem.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
behr
Inlägg: 197
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:21:38
Årsmodell: 1988
PostOrt: Hässleholm

Re: ultraljudstesta block?

Inlägg av behr »

Upp till 400 whp tror jag inte man behöver oroa sig över spräckta block. De flesta trimmade 3sgte ligger under det, och det är ju trots allt inte ofta man hör om problem med dessa. De som går sönder är ju maskiner med lite mer pulver än så...

"5s-gte" är den enda vettiga lösningen för mycket effekt (500+) och pålitlighet. (98+ block för riktigt mycket effekt)
Anders "Behr" Svanberg

ST165 1988, 3S-GTE++
MA70 1988, 7M-GTE
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: ultraljudstesta block?

Inlägg av mortil »

tack :) då känns de genast mycket bättre. beroende på var man läser så är de ett JÄTTE problem om man över huvudtaget ska trimma och andra ställe säger att de bara är o köra. så vi testar väl på de.

hur mycke mos måste man upp i motorn för att få ut 400 whp ?
Skriv svar