Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Inlägg av Henrik »

Letar koppling till min mr2 turbo. Måste stå pall för gen3 bpu. Känns som om sinter är lite overkill? Hur har organiska lameller funkat för er andra? Vad för tryckplatta?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
krutis
Inlägg: 68
Blev medlem: fre 13 mar 2009, 09:24:01
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 91
Ort: Falkenberg

Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Inlägg av krutis »

köp en som klarar lite mer hk bara. har du bpu och ska stanna där funkar typ alla eftermarknads kopplingar som e lite starkare än original.
http://www.citius.se
Sveriges snabbaste mr2a runt banan?
Användarens profilbild
Emman
Inlägg: 180
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:55:57
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 8
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: söder, sthlm

Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Inlägg av Emman »

original ska iaf vara bra klen
Före detta TCS räv

...numera billös med SL kort..
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Inlägg av Larco »

Tror att sinterlamell slits lite snabbare än en hel lamell också pga den mycket mindre anläggningsytan. Jag hade en 4-pucks i min gamla st165a, den tog helslut på 2500 mil :?
Visst var man väl lite elak mot den emellanåt men inget överdrivet. Kanske är så med de flesta eftermarknadskopplingar, det vet jag inte :think:
Sen är en puck-lamell ingen direkt fröjd att åka med till vardags om du nu gör det. Köer är bara att glömma... Av, på, av, på.... Hugger som fan om man inte håller varv på motorn.

Köp dig till ett kopplingskit ex. RPS Max (stadig tryckplatta) med vanlig rund lamell eller liknande så tror jag du blir nöjd. Själv kommer jag köra tvåskivigt i sommar :twisted:
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Inlägg av Henrik »

Jag har en RPS streetmax delsinter 6puck på gt4an, men tror de blir en eftermarknads, uppgraderad med original lameller och hårdare tryckplatta.. Bilen kommer kanske ha runt 300hk och brukas som sommarbil med lite lek. Blir jobbigt med sinter då..
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Skriv svar