Lexus ljuddämpare

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
GC2
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 18 nov 2009, 14:33:55
Bilmodell: Lexus RX 300
Årsmodell: 2001
PostOrt: Tvååker
Land (Country): S

Lexus ljuddämpare

Inlägg av GC2 »

Hejsan!

Jag är helt ny här....Är en 40 årig kille som vägrar bli gammal. Bor söder om Varberg och har en Camry 2,2 -98 och en Lexus RX 300 -01.

Nu till frågan! Det sitter en TTE-ljuddämpare som slutdämpare på Lexusen, och den har ett väldigt mesigt ljud. jag trodde att TTE skulle ha lite bättre sound från sina dämpare....Jag är inte ute efter nåt väldigt högt ljud...söker mer efter ett dovt muller....man är ju trots allt 40 år.....har ni som är mer bildade på området några bra tips på vad man skulle kunna hitta på för att få fram muller?

Hälsningar Göran.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lexus ljuddämpare

Inlägg av Fnys »

ferrita har jag bara hört gott om, du har massa olika system att välja mellan också +att dom flesta har en insats som du kan sätta i röret för att få ned ljudet (inför besiktning eller långresa).
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Vesa
Moderator
Inlägg: 1032
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 19:06:53
Bilmodell: Previa GL RWD
Årsmodell: 96
PostOrt: Rosersberg
Land (Country): Sweden
Ort: Rosersberg

Re: Lexus ljuddämpare

Inlägg av Vesa »

Fnys skrev:ferrita har jag bara hört gott om, du har massa olika system att välja mellan också +att dom flesta har en insats som du kan sätta i röret för att få ned ljudet (inför besiktning eller långresa).
Vet inte vad du menar men jag har ferrita på v6:an och det blev tre byten av ljuddämpare innan ljudnivån accepterades :x
Har dom utvecklat till att man kan välja vilket muller man vill ha när man inte vill låta ? :clap:
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82

Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84

Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lexus ljuddämpare

Inlägg av Fnys »

Vesa skrev:
Fnys skrev:ferrita har jag bara hört gott om, du har massa olika system att välja mellan också +att dom flesta har en insats som du kan sätta i röret för att få ned ljudet (inför besiktning eller långresa).
Vet inte vad du menar men jag har ferrita på v6:an och det blev tre byten av ljuddämpare innan ljudnivån accepterades :x
Har dom utvecklat till att man kan välja vilket muller man vill ha när man inte vill låta ? :clap:
var inne och kikade på ferritas hemsida men kunde inte hitta insatsen. jag pratar om en löstagbar insats som du kan sätta dit för att få ned ljuden inför t.ex besiktning. kanske att det var något annat märke som tillverkar ljuddämpare som sålde insatser till dina... moongoose?

EDIT: Vad jag hittar så verkar det bara finnas insatser (även kallad silencer, plugg) till japsdämpare:
http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w ... nguest&p=H
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Lexus ljuddämpare

Inlägg av Dale »

Fnys skrev:var inne och kikade på ferritas hemsida men kunde inte hitta insatsen. jag pratar om en löstagbar insats som du kan sätta dit för att få ned ljuden inför t.ex besiktning. kanske att det var något annat märke som tillverkar ljuddämpare som sålde insatser till dina... moongoose?

EDIT: Vad jag hittar så verkar det bara finnas insatser (även kallad silencer, plugg) till japsdämpare:
http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w ... nguest&p=H
Plugg finns till dom flesta märken av god kvalite. Har plugg till min Celcia som har Blitz avgassystem.

Men Ferrita med fler avgasbyggare har inte alla modeller i listan utan bygger efter hand.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar