Tobbera skrev:Är det någon som vet tjockleken på en ny toyota original-lamell? Jag har fastnat lite i tanken att pucka om den med lösa puckar men jag vill ju inte att den ska bli för tjock så att det inte går att frikoppla ordentligt.
Om du ska sätta puckar på en original lamell, så får du först ta bort den gamla lamellytan, men jag tror lamellen kommer bli för klen.
Jo, jag förstår att jag måste ta bort den gamla slitytan. Jag vill bara vara säker på att den nya färdiga produkten inte blir tjockare än vad en ny originallamell är för då antar jag att det blir svårt att frikoppla helt.
Tobias Rådenholt Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Tobbera skrev:Jo, jag förstår att jag måste ta bort den gamla slitytan. Jag vill bara vara säker på att den nya färdiga produkten inte blir tjockare än vad en ny originallamell är för då antar jag att det blir svårt att frikoppla helt.
Nä, det är inga problem, jag har kört med sinterlamell och original tryckplatta.
Tobias Rådenholt Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Har satt 8 keramiska ouckar på var sida av lamellen nu.
Tobias Rådenholt Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Enligt Dalhems så skall det funka bra med 8 på varje sida och resten original, annars hade jag inte vågat chansa. Nya motorn och kopplingen ska i bilen om nån vecka så då får vi svart på vitt.
Tobias Rådenholt Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Såhär ser kopplingen ut. Nu sitter den i bilen som förhoppningsvis ska starta i veckan.
Tobias Rådenholt Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Har provkört bilen ganska försiktigt och kopplingen fungerar super. Känns att den hugger betydligt aggressivare än originalet. Har dock inte provat någon kemikaze-start än så vi får se hur det fungerar under sommaren. Kopplingen är inte mer svårkörd än originalet heller.
Tobias Rådenholt Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06