3SGTE vs 3SGE koppling

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: 3SGTE vs 3SGE koppling

Inlägg av Johannes Rydberg »

va kul att det verkar funka bra. vad kosta det. och är det std puckar eller är det speciellt för st162 tex? och hur fäste du dom på lamelnavet, tog du bort det gamla slitage ytan först eller?
Tobbera
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 00:44:40
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Helsingborg
Land (Country): Sweden
Ort: Helsingborg

Re: 3SGTE vs 3SGE koppling

Inlägg av Tobbera »

Borrar bort nitarna som håller fast gamla slitytan. Bort med slitytan. Sedan sätter man puckarna så att de "sammanfogar" bladen på lamellen. Det är ganska självklar när man har grejjerna framför sig. Återanvänd de gamla hålen och borra lika många nya. Varje puck nitas fast med två nitar som man köper tillsammans med puckarna från Dalhems. Åtta puckar på varje sida.

Det är universal och kostade väll typ 1500:-
Tobias Rådenholt
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Skriv svar