Apexi Neo - Mappning

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Amstaff_Loyalty
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 15 jun 2009, 23:48:00
Årsmodell: 0
PostOrt: Umeå
Företagsnamn: CleanMyCar.se

Apexi Neo - Mappning

Inlägg av Amstaff_Loyalty »

Supra Mk3 -89

Installerad & klar, kör dock utan ändringar, dv.s signalerna passerar bara Apexin just nu.
Alla inställningar är färdiga dv.s Karman samt spjällläge, den visar 0.5v utan att jag rör gasen och 3.8v vid fullgas.

Finns det en bra grund nånstans att börja med?

Får FCD på posten imorn men den ska väl inte behövas då jag har linjär BTR och Safc.

Halvtufft o hitta Lexus AFM så jag funderar på att göra en egen som ökar arean med 20-25%.

Hittade denna hos supraforums men den är uträknad på 0.8bar och det verkar inte gå att ändra heller, jag satsar på 1.0-1.1bar så då blir ju värdena fel.

http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=393694

Sitter även o letar bredbandslambda men vill vara säker på att FC försvinner med receptet jag har så den kan returneras, alltså blir det lite tufft med tid.

Innan detta kunde jag inte komma över 0.6-0.7bar med fullgas utan att FC högg till.


Har förövrigt 3" system hela vägen från turbo, sportfilter, större IC och massa annat krafs.
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: Apexi Neo - Mappning

Inlägg av nikwal »

Bryter den bara karman signalen? Hur långt räcker spridarna?
Tps och turbo, hur blir det i en brant uppförsbacke, har hört om folk som satt den på map istället..
(I min egenkonstruerade(400+ rader kod) safc dosa så har jag option på att koppla "tps" signalen till andra saker än just analog in, tex frekvensen, får se hur bra det funkar)

Ja så länge du lyckas hålla ner frekvensen så blir det väl inte fuelcut. högsta karman är runt 1500hz vad jag har hört.

ps. hade inte apexi neo en BUG förresten som orsakade fel värden vid höga flöden på karman signaler???? eller har dom fixat det nu..
E85 wants to be free!
Skriv svar