Kopplingsfråga mr2 turbo

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Herr_sahlin
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 sep 2014, 23:10:11
Bilmodell: Celica gt4 CS
Årsmodell: 1992
PostOrt: Borås

Kopplingsfråga mr2 turbo

Inlägg av Herr_sahlin » mån 17 apr 2017, 19:27:47

Sitter just nu en RPS MAX 6 puckad koppling i bilen, specad till 550nm om ja inte minns helt fel. Tycker dock halva nöjjet försvinner av att köra sinterlamell. Bilen är lite lätt uppgraderad och har ca 250hästar i sig. Funderar på att stoppa i en orginallamell men behålla tryckplattan som sitter i. Hur hade det funkat och hållt?

kribbe
Pay User
Inlägg: 527
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kopplingsfråga mr2 turbo

Inlägg av kribbe » mån 17 apr 2017, 20:03:56

Har inte testat min koppling än som jag håller på att installera.
Men det är en RPS med "vanlig" lamell som ska klara 500nm

Tror det är denna jag har
http://www.jc-performance.se/produkter. ... 2=11&n3=11

Herr_sahlin
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 sep 2014, 23:10:11
Bilmodell: Celica gt4 CS
Årsmodell: 1992
PostOrt: Borås

Re: Kopplingsfråga mr2 turbo

Inlägg av Herr_sahlin » tis 18 apr 2017, 18:54:45

Har en orginallamell liggandes från min celica gt4 -92. Kan den passa tro? Stämmer splinsen?

Skriv svar