5s-ge för bankörning?

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
R4b13z
Inlägg: 163
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
Årsmodell: 1993
PostOrt: Holmsund
Land (Country): Sweden
Ort: Holmsund

5s-ge för bankörning?

Inlägg av R4b13z » fre 29 apr 2016, 07:57:47

Hej!
Ni som byggt om 3s-ge till 5s-ge. Hur tål motorerna belastning?
Har i dagsläget en -93 Mr2 som används för trackdays.
Efter denna säsong så är det planerat en större renovering och ev. 5s-ge konvertering.
Men hur tål 22an att spöas?
Om det byggs om så blir det gen3 överdel och lite godis.

Användarvisningsbild
Spiidfriik
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 03 dec 2015, 09:15:34
Bilmodell: Celica GT-Four ST205 JDM
Årsmodell: 1994
PostOrt: Piteå
Ort: Piteå

Re: 5s-ge för bankörning?

Inlägg av Spiidfriik » tis 03 maj 2016, 15:31:07

Om jag skulle köra sugmotor skulle jag tveklöst importera en BEAMS "Black Top" med dubbla VVT-i.
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
BMW M5 Touring -92
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.

Pipedreams
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: 5s-ge för bankörning?

Inlägg av Pipedreams » sön 22 maj 2016, 23:06:35

Blocket ger sig vid 775whp ;)
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374

Skriv svar